Avatar billede noob2003 Nybegynder
29. oktober 2007 - 09:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

insert into error

nogen der kan hjælpe mig med dette problem

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'VALUES ( NULL, 'webserver2', 'WEB', '192.168.1.2', 'kim4')' at line 7

$reseller = addslashes($_POST['reseller']);
$type = addslashes($_POST['type']);
$sname = addslashes($_POST['sname']);
$sip = addslashes($_POST['sip']);

mysql_query("INSERT INTO `servers` (
`sid` ,
`sname` ,
`type` ,
`sip` ,
`reseller`
VALUES (
NULL, '$sname', '$type', '$sip', '$reseller')") or die(mysql_error());
Avatar billede pidgeot Nybegynder
29. oktober 2007 - 09:22 #1
Du mangler en slutparantes før VALUES.

...og hvis sid er en auto_increment, hvilket jeg formoder, så kan du da lige så godt udelade den helt, men det er jo en anden sag. ^-)
Avatar billede kube Nybegynder
29. oktober 2007 - 09:23 #2
skal du ikke have en 'connection' variable du kalder mysql_query fra?
Avatar billede noob2003 Nybegynder
29. oktober 2007 - 09:56 #3
Jo jeg skal connect, er lidt blind pt, koder på livet løs, så hvad mangler der eller ud fra det jeg har skrevet ?????
Avatar billede noob2003 Nybegynder
29. oktober 2007 - 09:58 #4
sidder næsten 24/7 og koder jeg skal ha mit script færdig til d. 1 og er lige gået igang med db delen.
Avatar billede noob2003 Nybegynder
29. oktober 2007 - 10:36 #5
pidgeot >> smid et svar det virkede ;)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
29. oktober 2007 - 11:29 #6
Værsgo.