Avatar billede hopeless Nybegynder
28. oktober 2007 - 13:04 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Replace og indsæt ads

Hejsa,

Jeg vil embed nogle ads i mine tekster som jeg hiver ud af db. Jeg har tænkt mig at indsætte fx. <!--MinAd1--> i teksten og vil så lave en replace af en art og få et adsense script ind istedet.

Noget ala  content=Replace(content, "<!--MinAd1-->", "HER SKAL SCRIPT VÆRE">

Hvordan drejer jeg den nemt nu hvor det er et længere script jeg godt vil have ind.. Er jo nemt nok med enkelt ord, men denne driller mig en del.
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
28. oktober 2007 - 13:12 #1
Jeg forstår ikke helt hvordan du kan gøre det nemt?
Du kunne have dit script i en variabel, men dette hjælper ikke så meget:

sScript="....."
content=Replace(content, "<!--MinAd1-->", sScript)
Avatar billede hopeless Nybegynder
28. oktober 2007 - 14:05 #2
ja ok det skulle jeg måske ha nævnt. Var også planen at smide det i en variabel.

Der hvor det går galt er at putte det script ind i variablen så den kan udskrives igen, uden at det ændre på noget.
Jeg har forsøgt at bygge variablen op som een lang streng og indsætte newlines hvor de nu skulle være mv. Men det er virkelig bøvlet og hvis jeg nu har 100 Ads, er jeg ikke interesseret i at skulle bygge alle de variabler i hånden :)
Avatar billede w13 Novice
28. oktober 2007 - 16:35 #3
Et eller andet sted skal koden jo stå. =) Serveren kan ikke regne koderne til dine ads ud. Hvad havde du forestillet dig, hvis det ikke måtte stå i ASP-koden?

Du kunne måske have dine ads liggende i din db og så hente det ned i variabler øverst i koden?
Avatar billede hopeless Nybegynder
28. oktober 2007 - 16:56 #4
Ok... Jeg må være ret dårlig til at forklare mig.

Prøver på en anden måde:
Dette er scriptet:
<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "xxxxxx";
google_ad_width = xxxxxx;
google_ad_height = xxxxxx;
google_ad_format = "xxxxxx";
google_ad_type = "xxxxxx";
//xxxxxx
google_ad_channel = "xxxxxx";
google_color_border = "xxxxxx";
google_color_bg = "xxxxxx";
google_color_link = "xxxxxx";
google_color_text = "xxxxxx";
google_color_url = "xxxxxx";
//--></script>
<script type="text/javascript"
  src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>

Hvordan kan jeg smide det ind som en variabel?

VariabelA="<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "xxxxxx";
google_ad_width = xxxxxx;
google_ad_height = xxxxxx;
google_ad_format = "xxxxxx";
google_ad_type = "xxxxxx";
//xxxxxx
google_ad_channel = "xxxxxx";
google_color_border = "xxxxxx";
google_color_bg = "xxxxxx";
google_color_link = "xxxxxx";
google_color_text = "xxxxxx";
google_color_url = "xxxxxx";
//--></script>
<script type="text/javascript"
  src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>"

Den holder ikke er vi nok enige om :) Men jeg skal altså have det script smidt ind i en variabel så jeg kan replace det i mit indhold på siden og netop få vist den AD præcis der hvor jeg har deklereret det via <!---MinAd1--> eksemplet
Avatar billede hopeless Nybegynder
28. oktober 2007 - 17:02 #5
>w13: Du kunne måske have dine ads liggende i din db og så hente det ned i variabler øverst i koden?

Nej vil ikke bruge ressourcer på at have det i database, men benytter blot en fil til at deklerer alle mine AD variabler i samt deres indhold..

Men igen, mit problem er at få puttet det script ind i en variabel, alt andet er der pænt styr på :)
Avatar billede w13 Novice
28. oktober 2007 - 17:24 #6
Det kan du ikke. Du bruger javascript, som er clientside, og kan ikke sætte javascript ind i ASP, som er serverside.
Avatar billede hopeless Nybegynder
28. oktober 2007 - 17:58 #7
Vrøvl! Det kan jeg da.
Det er jo ikke som om jeg prøver at afvikle det script serverside!

Du kan sagtens bygge en streng op på serverside med javascripts og det hele i og så udskrive den til client og afvikle de scripts som de skal..

Jeg må gå udfra at det er min dårlige formulering som har gjort dette ret nemme problem til et større projekt.
Avatar billede w13 Novice
28. oktober 2007 - 18:04 #8
Ja, men så ligger den jo stadig som streng serverside. Troede jeg ikke, du ville have. Det jeg siger er, at du ikke kan putte en javascript-streng ind i ASP. Du kan dog godt bygge en javascript-streng med ASP.

Vi kan vel godt blive enige om, at ad'en skal være konstrueret, før du kan replace noget med den i ASP. Og at den bliver konstrueret med JavaScript, som så ikke kan hentes ind i ASP.
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
28. oktober 2007 - 19:31 #9
Ja ..

Jeg er lidt lost med helt præcist hvad du vil undgå, og hvordan du forestiller dig det kan løses :S
Avatar billede hopeless Nybegynder
29. oktober 2007 - 22:41 #10
Jamen ok. Sad og nørklede med nogle forsøg og fandt frem til det jeg ville. Få mit adsense script smidt i en variabel og udskriv den i min content hvor jeg vil

Minadsense="<script type=""text/javascript""><!-- "& vbCrLf
Minadsense=Minadsense & "google_ad_client = ""XXXXX""; "& vbCrLf
Minadsense=Minadsense & "google_alternate_color = ""XXXXX""; "& vbCrLf
Minadsense=Minadsense & "google_ad_width = XXXXX; "& vbCrLf
Minadsense=Minadsense & "google_ad_height = XXXXX; "& vbCrLf
Minadsense=Minadsense & "google_ad_format = ""XXXXX""; "& vbCrLf
Minadsense=Minadsense & "google_ad_type = ""text_image""; "& vbCrLf
Minadsense=Minadsense & "google_ad_channel =""XXXXX""; "& vbCrLf
Minadsense=Minadsense & "google_color_border = ""FFFFFF""; "& vbCrLf
Minadsense=Minadsense & "google_color_bg = ""FFFFFF""; "& vbCrLf
Minadsense=Minadsense & "google_color_link = ""0066CC""; "& vbCrLf
Minadsense=Minadsense & "google_color_text = ""000000""; "& vbCrLf
Minadsense=Minadsense & "google_color_url = ""333333""; "& vbCrLf
Minadsense=Minadsense & "//--></script> "& vbCrLf
Minadsense=Minadsense & "<script type=""text/javascript"" "& vbCrLf
Minadsense=Minadsense & "  src=""http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js""> "& vbCrLf
Minadsense=Minadsense & "</script>"

Og får den smidt ind i min tekst hvor jeg vil have den:
content= Replace(content, "<!--MinAd-->", minadsense)
Avatar billede hopeless Nybegynder
29. oktober 2007 - 22:42 #11
svar selv fundet
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
29. oktober 2007 - 22:48 #12
Den løsning er jo den samme som jeg startede med at foreslå ?
Avatar billede hopeless Nybegynder
29. oktober 2007 - 23:53 #13
nej det var ikke det svar jeg søgte. Søgte hjælp til hvordan jeg kunne angive mit script i variablen så jeg kunne udskrive den præcist igen.

hele problemet i denne tråd har været forståelse af mit ønske, og som jeg tidligere tog på min kappe nok fordi jeg er en klud til at formulerer mig.
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
29. oktober 2007 - 23:57 #14
Men du ender vel alligevel med at bruge en løsning som den jeg foreslog?
Avatar billede hopeless Nybegynder
30. oktober 2007 - 17:58 #15
havde du nu lavet et svar som viste hvordan jeg kunne få et script ind i en variabel som jeg selv har vist ovenover havde du naturligvis fået point..

Men altså!
sScript="....."

var jo ikke det jeg spurgte om.. Men det indhold som du beskriver med .....
Avatar billede soerenlyn Nybegynder
30. oktober 2007 - 18:47 #16
Okay ... jeg forstod nu spørgsmålet som at du godt vidste hvordan man skrev det ind i en string, nemlig bare at skrive det ...