Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2007 - 21:19 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Start problemer i ASP.NET C#

Hej, jeg er lige gået igang med .NET og har allerede fået fejl som jeg ikke kan gennemskue. Jeg arbejder i VWD 2005 Express Edition, og når jeg bruger dens debugger virker det fint, men når jeg ligger det op min server får jeg fejl. Det er et meget simpelt eksempel, så jeg ligger hele koden op:

<%@ Page Language="C#" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<script runat="server">

    protected void DropDownList1_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
    {
        if (DropDown.Text == "more")
        {
            TextBox2.Visible = true;
            TextBox3.Visible = true;
        }
        else
        {
            TextBox2.Visible = true;
            TextBox3.Visible = false;
        }

</script>

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
        &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;&nbsp;
        <asp:TextBox ID="TextBox2" runat="server" Style="z-index: 107; left: 193px; position: absolute;
            top: 67px" Visible="False"></asp:TextBox>
        <asp:DropDownList ID="DropDown" runat="server" OnSelectedIndexChanged="DropDownList1_SelectedIndexChanged"
            Style="z-index: 108; left: 194px; position: absolute; top: 39px" AutoPostBack="True">
            <asp:ListItem Selected="True">V&#230;lg....</asp:ListItem>
            <asp:ListItem Value="one">En bruger ?</asp:ListItem>
            <asp:ListItem Value="more">Flere Brugere ?</asp:ListItem>
        </asp:DropDownList>
        <asp:TextBox ID="TextBox3" runat="server" Style="z-index: 110; left: 350px; position: absolute;
            top: 67px" Visible="False"></asp:TextBox>

    </div>
    </form>
</body>
</html>
Avatar billede kalp Novice
27. oktober 2007 - 21:22 #1
Fejlen kunne være ligeså interessant som din kode i dette tilfælde.
Information om din server kunne ligeledes være interessant.

Hvis du f.eks er hosted hos Surftown skal du ind under administrationen og sætte .NET versionen til 2.0 da den vidst står til 1.1 som standard.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2007 - 21:22 #2
Hvilken fejl ?
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2007 - 21:32 #3
Der står bare:

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Runtime Error
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2007 - 21:33 #4
min .NET version er 2.0
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2007 - 21:38 #5
hmm jeg har lige prøvet på en anden server (concor) og der virker det. Er det så fordi den første server ikke kører .NET 2.0 alligevel ?
Avatar billede ladyhawke Novice
27. oktober 2007 - 21:39 #6
du skal slå debug til i din web.config, ellers får du ikke meget at vide. Husk endelig at slå den fra når du har fundet fejlen!
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2007 - 21:41 #7
Mener du det her:
<compilation debug="true"/>
For så er den vel slået til ?
Avatar billede kalp Novice
27. oktober 2007 - 21:47 #8
du kan udkommentere hele debug delen.

Jeg går ud fra du ikke kan være i tvivl om serveren kører 2.0 eller om den ikke gør.
Du tjekkede vel for lidt siden hvor du svarede, at den gjorde:)

Eller måske antog du bare, at den gjorde:)
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2007 - 21:57 #9
Sidste gang jeg spurgte min udbyder fik jeg at vide at den kørte på 2.0, men jeg ved ikke hvordan jeg skal tjekke det, så jeg gik udfra det var rigtigt hvad han sagde. Hvor skal jeg kigge på serveren for at finde ud af det ?
Avatar billede kalp Novice
27. oktober 2007 - 21:59 #10
lehto >> hvor lægger toilettet i mit hjem?

Det ved du ikke uden, at kende eller have set lejligheden.

Derfor må du lige komme med nogle flere detaljer - jeg ved ikke hvem din udbyder er.
Det kan du starte med at fortælle så kan jeg måske svare.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2007 - 22:02 #11
Jeg har adgang til selve computeren(serveren) så jeg kan vel tjekke det derinde ?
Avatar billede kalp Novice
27. oktober 2007 - 22:03 #12
okay så højreklik på denne computer og vælge "manage" åbne IIS'en
og find din website.. vælge egenskaber på det og i fanebaldet "ASP.NET version" kan du se hvad den står til.

Hvis den har 1.1 og 2.0 installeret så er den automatisk på 1.1
Avatar billede kalp Novice
27. oktober 2007 - 22:03 #13
Hvis du bare kopirer dine filer op på serveren kan du også forsøge at lave en publish website istedet.
Avatar billede ladyhawke Novice
27. oktober 2007 - 22:04 #14
ja og så sæt custom errors til off, men kun så længe du finder fejl
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2007 - 22:09 #15
Da jeg gik ind på serveren havde den åbnet en side med min fejl, og som man kan se i bunden står vers 1.1. Er det let at vælge 2.0 istedet eller er det noget jeg skal lade udbyderen gøre ?

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Parser Error
Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.

Parser Error Message: The server tag is not well formed.

Source Error:

Line 13: <body>
Line 14:    <form id="form1" runat="server">
Line 15:      <asp:SqlDataSource
Line 16:          id="SqlDataSource1"
Line 17:          runat="server"

Source File: d:\x\www.x.dk\public\test\Default1.aspx    Line: 15

--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.1.4322.2407; ASP.NET Version:1.1.4322.2407
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2007 - 22:13 #16
nå, det var vist rimlig lige til hvis det bare er at vælge 2.0 i dropdown boxen ?
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2007 - 22:19 #17
eller alligevel ikke, det er stadig samme fejl
Avatar billede ladyhawke Novice
27. oktober 2007 - 22:25 #18
har du undersøgt om fejlen passer? at dit asp.sqldatasource tag ikk er well formed?
Avatar billede kalp Novice
27. oktober 2007 - 22:30 #19
Du skal vælge i boksen ja.. men under første faneblad er der noget der hedder application pool.. der skal den også være 2.0 hvis der en sådan en.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2007 - 22:37 #20
hmm i application pool står der bare www.domænenavn.dk
Avatar billede kalp Novice
28. oktober 2007 - 00:18 #21
Hvis siden er oprettet rigtigt i IIS'en
så ved jeg ikke hvad du ellers kan tjekke for
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2007 - 04:05 #22
Prøv lige med følgende ver.aspx:

<%=Environment.Version%>

så du er helt sikker på hvad der køres med.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2007 - 09:23 #23
Når jeg køre <%=Environment.Version%> får jeg også fejl(har testet det virker på en anden server), men jeg lukker spørgsmålet igen og må få min udbyder til at kigge på problemet, da det tydeligt vis er et problem på serveren, eller tak for hjælpen alle sammen.