Avatar billede thomic Nybegynder
27. oktober 2007 - 13:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Print navnet på tabel ved union udfor rækken med data fra denne?

Hej.

Jeg har en UNION med en rækker tabeller, hvor jeg så henter data fra disse tabeller og sorterer dataen efter dato.

Jeg kunne dog godt tænke mig, at jeg i listen, der udprintes viser, hvilken tabel den enkelte data tilhører. Er det på nogen måde muligt?

Specielt, hvis jeg kan gå ind og sige
hvis tabel der hentes fra = 'tabel1' så skal tallet, der står ud for for rækken med data fra denne tabel hedde '1' og hvis det er fra 'tabel2' så skal tallet ud for rækken hedde '2'

Håber I forstår og det er det rigtige sted jeg har placeret spørgsmålet.
Avatar billede nielle Nybegynder
27. oktober 2007 - 14:18 #1
Måske noget i denne stil?

SELECT 'tabel1' AS tabelNavn, * FROM tabel1
UNION
SELECT 'tabel2' AS tabelNavn, * FROM tabel2
Avatar billede kjulius Novice
27. oktober 2007 - 20:21 #2
En variation over nielles tema:

SELECT '1' AS FraTabel, t1.*
FROM tabel1 t1
UNION ALL
SELECT '2' AS FraTabel, t2.*
FROM tabel2 t2
Avatar billede nielle Nybegynder
06. november 2007 - 17:33 #3
Hvad med noget respons?
Avatar billede nielle Nybegynder
12. november 2007 - 18:53 #4
??
Avatar billede thomic Nybegynder
17. november 2007 - 21:44 #5
Jeg beklager Nielle, jeg havde fuldstændig glemt denne tråd. Jeg ahr ikke fået tjekket jeres svar, så send bare et svar, så får du point.
Avatar billede nielle Nybegynder
18. november 2007 - 08:06 #6
Svar :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
26. november 2007 - 17:17 #7
Så mangler du bare at acceptere mit svar :^)