Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
10. juni 2001 - 13:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udtræk fra access where ???

<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=c:\\inetpub\\wwwroot\\enter\\system.mdb\"

sql = \"select * from login where sex = \'Kvinde\' and ryger = \'Ryger\' or ryger = \'Ikke ryger\' or ryger = \'Fest ryger\'\"

set rs = conn.execute(sql)

if (rs.bof or rs.eof) then
    response.write \"Der blev ikke fundet noget!\"
else
    do while not rs.eof
        response.write \"\" & rs(\"brugernavn\") & \"<br>\"
    rs.movenext
    loop
end if

set rs = nothing

conn.close
set conn = nothing
%>

hvorfor virker dette ikke??

der står sex = \'Kvinde\' men den udtrykker også den hvor sex er Mand.

Hvorfor gør den det??

det skal væresådan at den skal udskrive hvor Sex = Kvinde ig ryger skal enten være \'Ryger\', \'ikke Ryger\' eller Fest ryger..
Hvordan gør man det??

Mvh
Morten
Avatar billede jonas_html.dk Nybegynder
10. juni 2001 - 14:03 #1
Det er fordi du skriver OR uden paranteser!

sql = \"select * from login where (sex = \'Kvinde\') and (ryger = \'Ryger\' or ryger = \'Ikke ryger\' or ryger = \'Fest ryger\')\"

Mvh
Jonas, www.html.dk
Avatar billede perla Nybegynder
10. juni 2001 - 14:05 #2
Du mangler parantes om or\'ene

sql = \"select * from login where sex = \'Kvinde\' and (ryger = \'Ryger\' or ryger = \'Ikke ryger\' or ryger = \'Fest ryger\')\"

-Per
Avatar billede dna Nybegynder
10. juni 2001 - 14:15 #3
perla.. vil du lige score de point, som egentlig er til jonas ?
Avatar billede jonas_html.dk Nybegynder
10. juni 2001 - 14:20 #4
dna >> perla må gerne få dem for min skyld - men det er helt op til funstuff.dk ;-)

Mvh Jonas
Avatar billede perla Nybegynder
10. juni 2001 - 14:23 #5
Hvis det var tilfældet, hvilket det bare ikke er, så er det heller ikke første gang det sker.

Det er en dårlig tankegang at have :-)

P.S Indlæget var der ikke da jeg startede på mit

-Per
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
11. juni 2001 - 14:20 #6
Takker, når men som Jonas ikke har svaret på spørgsmålet må perla jo få point forsvaret..
:o)