Avatar billede beta Nybegynder
25. oktober 2007 - 16:18 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

PC som siger som ambulance.

Som overskrifter lyder, er der nogle af jer som har været ude for at en computer pludselig siger som en gammeldags ambulance i pc-speakeren ?

På skærmen står der "No signal detected". Der er efterfølgende prøvet at skifte rundt mellem onboard grafik, og AGP grafik, uden nogen forskel. Der er ikke blevet ændret noget i/på computeren.

CPU'en er en "ældre" Athlon 1800 i et ASUS bundkort mm. CPU blæseren virker iøvrigt.
25. oktober 2007 - 16:20 #1
... siger den det med det samme ved tænd ? Eller efter et stykke tid ?

Jeg har oplevet det som et overophedningsproblem i/ved CPU'en !!!
Avatar billede beta Nybegynder
25. oktober 2007 - 18:19 #2
Det er storset med det samme at lyden kommer. Som nævnt så kører cpu-blæseren rundt, så det virker lidt underligt hvis det er et overophedningsproblem. Men alt er jo muligt...
Avatar billede matcho Nybegynder
25. oktober 2007 - 19:16 #3
Jeg har hørt noget lignende,davar det cpu køleren som var løs så den ikke kunne aflede varmen.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
25. oktober 2007 - 20:11 #4
Problemet er helt sikkert varme relateret. På en så gammel maskine er det en god ide at få renset det gamle kølepasta på processoren af. Dette gøres nemmest med renset benzin. Et tyndt lag på og uhyret kører (forhåbentlig) uden mislyde.
Avatar billede lahoje Nybegynder
26. oktober 2007 - 11:37 #5
Som en ambulance? Vil det sige at den bare bliver ved med at "bippe"?

Hvis det er tilfældet er det typisk ram fejl, prøv at kontrollere at ram-blokke er monteret korrekt og at der ikke er skidt på/i tilslutningen.

Du kan evt. kigge på <a href="http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/index.htm">dette link</a>, der er et par forklaringer til bios beep codes til nogle bios mærker.
Avatar billede goldmember86 Nybegynder
26. oktober 2007 - 15:48 #6
Søg på google, om der evt. er andre der har haft problemer med samme bundkort eller CPU. Men kunne måske tyde på en ram fejl.
Avatar billede beta Nybegynder
26. oktober 2007 - 17:17 #7
Tak for jeres svar. PC'en blev "inspekseret" idag og det endte med et nyt bundkort + CPU.

Det med "ambulancelyden" var ikke bip-lyde, men "Duuut" lyde.
Avatar billede beta Nybegynder
11. november 2007 - 18:23 #8
Smid et svar hvis point ønkes.
11. november 2007 - 18:54 #9
(Skipper)
Avatar billede matcho Nybegynder
11. november 2007 - 21:11 #10
ok