Avatar billede msthomsen Nybegynder
25. oktober 2007 - 15:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Lave oversigtsliste ark, med data fra 3 ens input ark.

Hej, Jeg har et regneark bestående af 3 ens ark til input fra 3 forskellige medarbejdere. Hver linie i arket repræsenterer en opgave med flg. input:

((A)Sagsnummer)-((B)Beskrivelse)-((C-BB)arbejdsdage i en given uge).

eks.

Ark1 (medarbejder1)
(A1)345, (B1)Lave overslag, (C1-"uge1")3
(A2)365, (B2)Projekt excel, (D2-"uge2")4

Ark2 (medarbejder2)
(A1)223, (B1)Projekt lotus, (C1-"uge1")4
(A2)167, (B2)Installation, (D2-"uge2")1
(A3)169, (B3)Projekt haster, (E3-"uge3")5

Ark3 (medarbejder3)
(A1)114, (B1)Projekt lotus, (C1-"uge1")5
(A2)698, (B2)Installation, (E2-"uge3")4

Jeg vil så gerne have hjælp til at lave et ARK4 som giver en samlet liste med opgaver fra alle 3 ark, og hvis ark/medarbejder navnet kan komme med, vil det være ekstra godt. Eks:

Ark4 (OPGAVE LISTE)
NAVN, NR, BESKRIVELSE, UGE1, UGE2, UGE3....
Navn1,345,Lave overslag ,3
Navn1,365,Projekt excel      ,4
Navn2,223,Projekt lotus ,4
Navn2,167,Installation      ,1
Navn2,169,Projekt haster            ,5
Navn3,114,Projekt lotus ,5
Navn3,698,Installation              ,4

Håber det mening.
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
25. oktober 2007 - 15:40 #1
Tror du kan finde inspiration i nedenstående spørgsmål, hvor der er ihvertfald tre mulige løsninger:
- bruger xl consolidator
- bruge xl pivot med multiple input
- =indirect formel med henvisning til de enkelte sheets

http://www.eksperten.dk/spm/802399

Vend tilbage om der er nogen du er i tvivl om.

Hilsen  Luffe
Avatar billede msthomsen Nybegynder
25. oktober 2007 - 15:56 #2
Hej Luffe,
Tak for din henvendelse.

Jeg har brugt lidt tid på konsolidering, men der er nogle opdateringsmæssige issues ligesom der bliver smidt en sum/produkt/min osv. alt efter valg, i listen. Jeg ønsker bare en ren liste der til enhver tid holdes opdateret og tilføjet nye opgaver når nye opgaver/linier indtastes i et af de 3 ark.

Jeg har ligeledes tidligere kikket på det spørgsmål som du henviser til fra anden bruger, men forskellen på det og mit, er at jeg har forskellig data i alle kolonner og vil gerne have alle linier listet under hinanden (ikke adderet). Det henviste spørgsmål går på at summere salg ud fra en altid identisk liste af produkter i alle den omtalte brugers faneblade, sådan som jeg forstår det.
Avatar billede supertekst Ekspert
25. oktober 2007 - 17:35 #3
Via VBA kan det lade sig gøre - giv signal hvis du er interesseret..
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
25. oktober 2007 - 23:05 #4
Det er rigtigt at manden skulle have summeret sine bananer i spørgsmålet, men samtidig også skulle have detaljerne tilgængelige - derfor jeg tænkte på det spørgsmål.
Personligt tror jeg jeg ville gå efter en pivottabel til at opsummere data. Er de først samlet her er det også mere fleksibelt efterfølgende hvis man skal summere antal projekter eller andet. Og man kan jo fravælge summeringer om det bare skal være en liste.
Jeg ville dog lige i de enkelte sheets tilføje en kolonne med navnet, således det kunne komme med i pivottabellen. De enkelte ranges i pivot'en kunne blot defineres til at række over 1000 rækker, idet de blanke rækker blot ville summere til en linje i pivot'en. Jeg går udfra at kombinationen navn, nr og beskrivelse vil være unik og man derfor kan summere materialet med den detaljeringsgrad. Jeg ville have navn, nr, beskrivelse som rows og uger i data summeret med en sum.
Alternativt må man gå efter noget VBA kode der kopierer de enkelte dele over i et samlet sheet.

Vend tilbage om ovenstående er uklart eller du er i tvivl om noget.

/ Luffe
Avatar billede supertekst Ekspert
25. oktober 2007 - 23:38 #5
VBA-forslag er udarbejdet.
Avatar billede msthomsen Nybegynder
26. oktober 2007 - 08:28 #6
Hej begge,

Tak for interessen. Ja, det kan være svært at forklare, men min resultatliste skal på ingen måde indeholde summering. Den skal blot afspejle alle projekter/opgaver i en lang liste som hentes fra de individuelle ark.

Jeg er ikke lige fortrolig med VBA, men er det nemt at inkoorporere i arket direkte er jeg da meget interesseret i dit forslag supertekst.

/Thomsen
Avatar billede supertekst Ekspert
26. oktober 2007 - 09:26 #7
Hvis du sender en mail til: pb@supertekst-it.dk
så sender jeg min model.
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
26. oktober 2007 - 10:21 #8
Blot lige for at forklare det med summering i en pivot. Om dine kombinationer af navn, nr og beskrivelse er unik, vil en summering på dette detaljeniveau give lige netop en linje fra datamaterialet; således forstået at har du 100 records i dine tre datasheets, vil du få 100 summerede linjer i din pivottabel, hver bestående af et ciffer, nemlig antal dage i den pågældende uge.

Er selv begejstret for pivottabeller og den flekibilitet den giver ... og ikke nogen ørn til VBA ;o)

// Luffe
Avatar billede msthomsen Nybegynder
26. oktober 2007 - 10:43 #9
Supertekst, jeg har modtaget din model og det er lige nøjagtig det jeg skal bruge. Mange mange tak....hvordan er det lige jeg får givet de point ?

Også tak til dig luffe, jeg er selv lidt pjattet med pivot, men kan ikke rigtig få dem til at give det ønskede resultat.

Vh/Thomsen
Avatar billede supertekst Ekspert
26. oktober 2007 - 10:56 #10
Kode, der er indlagt i arket: Opgaveliste

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    If Target.Address = "$A$2" Then
        svar = MsgBox("Opdatering af medarbejdere", vbYesNo)
            If svar = 6 Then
                opdater
            End If
End Sub
Private Sub opdater()
Dim rækOpgListe, navn, sag, beskriv
Const antalMedarbejdere = 3          'Antal MEDARBEJDERE p.t. = 3 tilpasses
    rækOpgListe = 3

    For ark = 1 To antalMedarbejdere
        With ActiveWorkbook.Sheets(ark)
            navn = .Name
            For ræk = 3 To 65000
                If .Cells(ræk, 1) = "" Then
                    Exit For
                Else
                    sag = .Cells(ræk, 1)
                    beskriv = .Cells(ræk, 2)

                    With ActiveWorkbook.Sheets(4)
                        .Cells(rækOpgListe, 1) = navn
                        .Cells(rækOpgListe, 2) = sag
                        .Cells(rækOpgListe, 3) = beskriv

                        For u = 1 To 52
                            uge = ActiveWorkbook.Sheets(ark).Cells(ræk, u + 2)
                            If IsEmpty(uge) = False Then
                                .Cells(rækOpgListe, u + 3) = uge
                            End If
                        Next u
                    End With
                    rækOpgListe = rækOpgListe + 1
                End If
            Next ræk
        End With
    Next ark
End Sub
Avatar billede msthomsen Nybegynder
26. oktober 2007 - 11:01 #11
Mange tak for hjælpen Supertekst.
Avatar billede msthomsen Nybegynder
26. oktober 2007 - 11:04 #12
Har prøvet at klikke accepter, men bliver bare smidt til toppen af posten uden at give dig en accept...prøver en gang til, hvis ikke det virker prøver jeg lidt senere idag.