Avatar billede flyver23 Nybegynder
25. oktober 2007 - 07:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sende email fra hjemmeside

Hejsa.
Jeg har i noget tid haft en funktion på min hjemmeside hvorfra man kan tippe en ven med en email.
Jeg har anvendt Quiksoft.FreeSMTP da denne komponent giver mulighed for både at sende text email og html email på en gang.
Nu har mit webhotel så skiftet indstillinger og der betyder at de kræver authentication til deres smtp server. Tidligere anvendte jeg localhost uden problemer.
Erder nogen der kender til en email løsning som både kan klare authentication og alm tekst + html email. Jeg programmerer i ASP.NET 2.0 og C#.
Quicksoft har en løsning som burde dække mit behov, men den er ikke gratis. Nogen der kender en gratis løsning?

Vh FLyver23
Avatar billede sherlock Nybegynder
25. oktober 2007 - 07:31 #1
Brug det indbyggede System.Net.Mail.SmtpClient :

Plain/Html + Attachments + Authentication.

http://www.worldofasp.net/aspnet/Tutorials/Email_ASP.NET2/Sending_Email_in_ASP.NET_2.0_83.aspx

Se her hvordan du inkluderer både Plain og Html i samme mail:
http://www.systemnetmail.com/allfaq.aspx
Avatar billede flyver23 Nybegynder
25. oktober 2007 - 08:34 #2
Hej Sherlock. Jeg har lige hurtigt set dine links igennem, og det ser ud til at det kan klare mine behov. Du hører mere når jeg har haft tid til at forsøge det in real life.
Tak.
Vh Flyver23
Avatar billede flyver23 Nybegynder
27. oktober 2007 - 07:39 #3
Hej Sherlock. Smid et svar.
Jeg fik det hele til at virke med hjælp fra dine links.
System.Net.Mail kan klare det hele. Man skal jo bare lige vide hvordan.
;-)

Hilsen Flyver23
Avatar billede sherlock Nybegynder
27. oktober 2007 - 08:39 #4
:)