Avatar billede -veile- Nybegynder
24. oktober 2007 - 22:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Finde Chmod

Hej

Jeg har et lille problem, kan man finde sit Chmod ved at skrive en kode i php .. eller skal man i kontakt med Udbyderen...

Tror nemli det er grunden til at mit Opload Billed system ikke virker...
Avatar billede woowii Nybegynder
24. oktober 2007 - 22:28 #1
Ved ikke om det er muligt at tjekke via PHP - men de fleste FTP klienter giver dig mulighed for at se det.
Avatar billede -veile- Nybegynder
24. oktober 2007 - 23:13 #2
Nu bruger jeg hovedsaglig dreamweaver til udvikling af webprojekter. men der kan jeg jo bare sætte en permission
Avatar billede pidgeot Nybegynder
24. oktober 2007 - 23:18 #3
Tag et kig på http://dk2.php.net/manual/en/function.fileperms.php hvis du vil gøre det via PHP - men FTP er nu generelt nemmere.
Avatar billede -veile- Nybegynder
25. oktober 2007 - 00:01 #4
Jeg kan selvfølgelig ikk få lov til at tjekke det via php... I kunne evt tage et kig på min source kode og se om i kan finde fejlen...

<?php
//copyright 2007

include_once("mysql_connection.inc.php");

if($_POST['opload']) {
// Photo upload for users

$file = $_FILES['file']['tmp_name'];

$name = $_FILES['file']['name'];
$name = str_replace(" ", '_', $name);

$ext = strrchr($_FILES['file']['name'],'.');
$ext = strtolower($ext);

//Fil typer som godkendes af serveren

$types = array(".gif", ".jpg", ".jpeg", ".png");

//Destination på hvor filen skal gemmes =)
$ext = strrchr($_FILES['file']['name'],'.');
$ext = strtolower($ext);
print 'Efternavn: '.$ext;

$ext = strrchr($_FILES['file']['name'],'.');
$ext = strtolower($ext);
die('Efternavn: '.$ext);

$path = "images/users/" . time() . "_" . $name;
if(in_array($ext, $types))
{
    move_uploaded_file($file, $path);
    $sql = mysql_query("INSERT INTO user_picture (name, beskrivelse, paht, dato) VALUES ('$name', '$beskrivelse', '$path', now())") or die(mysql_error());
    echo "Billedet er nu oploadet";
} else {
    echo "Dit billed er ikke godkendt, tjek venligst hvilken fil type det<br />";
    echo "Vi accepetere kun fil typerne .gif - .jpg - .jpeg - .png<br />";
    echo "Hvis du mener at filen er den type vi godkender, tjek da størrelsen på filen, vi accepter kun billeder på op til 1 MB";
}
?>

<form action="<?php $_SERVER['PHP_SELF'] ?>" method="post">
<input type="file" name="file" />
<input type="submit" name="opload" />
</form>
Avatar billede -veile- Nybegynder
17. november 2007 - 21:26 #5
lukker