Avatar billede fanth Nybegynder
24. oktober 2007 - 22:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Udregning i Macro

Jeg har et Excel ark som er ved at blive alt for stort. Grunden er egentlig de formler jeg bruger, hvorfor jeg er begyndt at kigge lidt efter en makro til at lave udregningerne. Desværre har jeg kun meget lidt forstand på at lave en sådanne makro.

Data1: data for den første periode
Data2: data for første og anden periode
Per1: scores ud fra data i Data1 (første periode)
Per2: scores ud fra data i Data2 minus data i Data1

Da scores i de fleste tilfælde skal være i procent giver dette en formel i stil med denne i periode 2:
=IFERROR((SUMPRODUCT((Data2!$N:$N=$C4)*(Data2!$AP:$AP>=7))-SUMPRODUCT((Data1!$N:$N=$C4)*(Data1!$AP:$AP>=7)))/(SUMPRODUCT((Data2!$N:$N=$C4)*(Data2!$AP:$AP>=0))-SUMPRODUCT((Data1!$N:$N=$C4)*(Data1!$AP:$AP>=0)));0)

Da arket er forholdsvis stort gør dette at arket kommer til at fylde meget samt tage en million milliard år at opdaterer.

Har lidt svært ved at forklare, så har lagt et forenklet kopi af arket op her: http://www.fanth.dk/need.zip

Det er formlerne i de lyseblå felter i Per1 og Per2 jeg skal have lavet en makro så i stedet for en formel så står kun resultatet.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig med at komme i gang med at få en sådanne fixet sammen.

Skal siges at jeg bruger 2007, hvis dette gør nogen forskel...

På forhånd tak

Fanth
Avatar billede excelent Ekspert
25. oktober 2007 - 16:37 #1
prøv gem filen i 2003 format
Avatar billede fanth Nybegynder
28. april 2008 - 13:23 #2
Har fundet løsning...