Avatar billede struve_aalborg Nybegynder
24. oktober 2007 - 20:01 Der er 13 kommentarer

Forventelig hastighed på Cybercity bredbånd

Jeg har en 8mbit/768 bredbånd/telefoni forbindelse fra Cybercity! Jeg har kørt en del TPSpeedStat-tests på internetforbindelsen -fordi jeg ikke helt har været tilfreds med hastigheden. Testen viser, at jeg for det mest får leveret en forbindelse på 3,3mbit/520 - altså omkring det halve på download. Mit spørgsmål er så hvor høj hastighed kan man forvente (forhåbentlig det man betaler for) og hvor tit kan man forvente den? Er der nogle der har erfaringer med dette?
Avatar billede kabbak Professor
24. oktober 2007 - 20:16 #1
Jeg har lige fået det samme, jeg tester i øjeblikket.
Da jeg er langt fra centralen og havde mange udfald, er den droslet ned til6 mbit i download.

Jeg har stadig et par udfald, men når den kører, har jeg
Download: 5267 kb/sek (658.4 KB/sek)
Upload: 655 kb/sek (81.9 KB/sek)
Avatar billede kabbak Professor
24. oktober 2007 - 20:18 #2
Avatar billede struve_aalborg Nybegynder
24. oktober 2007 - 20:37 #3
Speedtest hos Cybercity giver samme resultat - hvilket er under de 20% de skriver man skal acceptere! Speedtest giver meget lavere resultater ca. 1,5mbit/500 Ringede du bare til dem og fik din forbindelse neddroslet?
Avatar billede kabbak Professor
24. oktober 2007 - 20:45 #4
Ja, den faldt ud ca. hvert 5 minut om aftenen, det var ikke så slemt om dagen.

Nu har den gjort det et par gange i aften.
Avatar billede kabbak Professor
24. oktober 2007 - 20:53 #5
Det er på TDC´s central der er droslet ned, til de 6 mbit.
Jeg har nok talt med Cybercity 10 gange inden, jeg fik dem til at skrue ned.

Jeg tester nu i nogen dage, for at se hvordan det går med mine udfald, så skal jeg måske tale med dem igen.

Har du udfald, eller er forbindelsen bare langsom ??
Avatar billede struve_aalborg Nybegynder
25. oktober 2007 - 08:05 #6
Jeg oplever ikke udfald - det er bare hastigheden der er for langsom!
Avatar billede kabbak Professor
25. oktober 2007 - 08:56 #7
Hvilken router har du ??
Avatar billede struve_aalborg Nybegynder
25. oktober 2007 - 16:57 #8
Det er en ZyXEL trådløs router
Avatar billede krigsmjod Nybegynder
30. oktober 2007 - 18:59 #9
Du kan evt. ringe ind og høre hvor langt du bor fra centralen.. Det kommer også an på om du er på  en TDC central eller om det er en af Cybercity's egne. Hvis du ikke ønsker at hænge i røret, så send dem en mail. Der er hurtig svartid.
Avatar billede madand Nybegynder
20. november 2007 - 00:38 #10
Du har ikke trådløs router eller noget efter din ZyXEL router vel?

Har du IP Telefoni, alm. Fastnet telefoni i så fald hvor mange telefoner?
Har du Kap stik eller alm. 3 polet telefonstik hvor du sætter dit ADSL til?

Hvor lang er ledning mellem router og kap/3 polet stik?

Det kan skyldes rigtig mange ting.
Prøvet i Fejlsikret tilstand?

Hva ligger Margin og Attenuation på, når du kigge på din router?

//Mads
Avatar billede lauris Nybegynder
05. december 2007 - 23:45 #11
TDC er igang med at opdatere samtlige centraler i Danmark, men hvornår de forventer at være færdig må stå i det uvisse.
Jeg vil gætte på 1 til 2 år så kan de levere op til 20/20mbps
25. februar 2008 - 21:35 #12
(Hvad endte denne tråd med ???)
Avatar billede struve_aalborg Nybegynder
26. februar 2008 - 20:13 #13
Problemet er løst!