Avatar billede sollie Nybegynder
24. oktober 2007 - 12:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

TextBox som kun kan modtage tal i asp.net.

Jeg sidder i øjeblikket med et projekt hvor jeg laver et website i asp.net med C#. Jeg skal have lavet en textbox som kun kan "modtage" tal, altså hvis f.eks. at man taster på et eller andet tegn på tastaturet som ikke ligger inde i grænsen af 0 til 9 så vil det ikke blive sat ind i textbox'en, men kun i det tilfælde at tegnet ligger inde i, som nævnt 0 til 9.
Jeg har søgt på internettet omkring dette, men jeg har endnu ikke fundet noget som virker som jeg vil have det skal. Jeg fandt nogle elementer som virker hvis det er en alm. windows applikation men ikke helt i et asp.net website.
Nogen som kan hjælpe mig?
Avatar billede neoman Novice
24. oktober 2007 - 12:45 #1
Avatar billede neoman Novice
24. oktober 2007 - 12:46 #2
Jeg har ikke styr på regexp selv, og hvis du heller ikke har, så kan du spørge her:http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/RegExp/ eller prøv at google.
Avatar billede tjacob Juniormester
24. oktober 2007 - 14:04 #3
Der er en anden metode her: http://www.eksperten.dk/spm/801799

især crazysnaps kommentar 19/10-2007 15:17:19
Avatar billede tjacob Juniormester
24. oktober 2007 - 14:06 #4
Argh, jeg ser nu at det er til windows forms, det kan du måske ikke bruge alligevel. -beklager
Avatar billede neoman Novice
24. oktober 2007 - 14:09 #5
nå ja og ellers en maskedit ting hvis du kører ajax http://www.asp.net/AJAX/AjaxControlToolkit/Samples/MaskedEdit/MaskedEdit.aspx
Avatar billede nielle Nybegynder
24. oktober 2007 - 15:15 #6
24/10-2007 12:46:35> Et mønster som kun tillader (positive) heltal:

^\d+$
Avatar billede nielle Nybegynder
24. oktober 2007 - 15:16 #7
... og hvis det ikke skal være tilladt at starte med 0:

^[1-9]\d*$
Avatar billede sollie Nybegynder
24. oktober 2007 - 17:37 #8
neoman, tak for hjælpen. Hvis du ligger et svar kan du få dine points. :-)
Avatar billede neoman Novice
24. oktober 2007 - 17:39 #9
hvis du bruger regexp og ikke selv betvinger den syntax, så skal nielle da vel også ha' en del af æren ? :)