Avatar billede troublemaker Nybegynder
24. oktober 2007 - 11:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skriv til FileZilla Server xml fil

Hejsa,

Jeg er ved og prøve at lave et vbscript (.vbs filer, ikke asp) som kan oprette en bruger i Filezilla .xml fil.

Problemet er at jeg ikke kan finde ud af at bruge "Microsoft.XMLDOM" til at skrive under <Users> og så få oprette alle de andre underliggende ting der er af konfigurationer.

Er der nogen som har et godt eksempel på hvordan man kan gøre dette?

XML filen ser sådan her ud:
<FileZillaServer>
    <Settings>
        ...
    </Settings>
    <Groups>
    </Groups>
    <Users>
        <User Name="ftplogin">
            <Option Name="Pass">SværtKodeord</Option>
            <Option Name="Group"/>
            <Option Name="Bypass server userlimit">0</Option>
            <Option Name="User Limit">2</Option>
            <Option Name="IP Limit">4</Option>
            <Option Name="Enabled">1</Option>
            <Option Name="Comments"/>
            <Option Name="ForceSsl">0</Option>
            <IpFilter>
                <Disallowed/>
                <Allowed/>
            </IpFilter>
            <Permissions>
                <Permission Dir="D:\Dir">
                    <Option Name="FileRead">1</Option>
                    <Option Name="FileWrite">0</Option>
                    <Option Name="FileDelete">0</Option>
                    <Option Name="FileAppend">0</Option>
                    <Option Name="DirCreate">0</Option>
                    <Option Name="DirDelete">0</Option>
                    <Option Name="DirList">1</Option>
                    <Option Name="DirSubdirs">1</Option>
                    <Option Name="IsHome">0</Option>
                    <Option Name="AutoCreate">0</Option>
                </Permission>
            </Permissions>
            <SpeedLimits DlType="0" DlLimit="10" ServerDlLimitBypass="0" UlType="0" UlLimit="10" ServerUlLimitBypass="0">
                <Download/>
                <Upload/>
            </SpeedLimits>
        </User>
    </Users>
</FileZillaServer>

Jeg har udkommenteret Settings og Group da det ikke skal laves op på.
Avatar billede sth Novice
24. oktober 2007 - 20:02 #1
når jeg skal lave en xml fil / kode starter jeg normalt med at lave en tekst streng der indeholder min xml kode....
altså noget i stil med

xml_tekst=""
xml_tekst="<?xml version=""1.0"" encoding=""ISO-8859-1""?>"& vbCrLf
xml_tekst= xml_tekst+ "<SALES-ORDER>"& vbCrLf
xml_tekst= xml_tekst+ "    <HEAD>"& vbCrLf
xml_tekst= xml_tekst+ "        <USER-ID>"& user_login  & "</USER-ID>"& vbCrLf
xml_tekst= xml_tekst+ "        <CUST-ADDR>"&kundenummer &"</CUST-ADDR>"& vbCrLf
xml_tekst= xml_tekst+ "        <SHIP-ADDR>"&ship_id "</SHIP-ADDR>"& vbCrLf
xml_tekst= xml_tekst+ "        <PO-NBR>"&rek&"</PO-NBR>"& vbCrLf
xml_tekst= xml_tekst+ "    </HEAD>"& vbCrLf
xml_tekst= xml_tekst+ "</SALES-ORDER>"& vbCrLf

og så skulle du jo selv lige bruge dine egne tags

herefter er det jo så bare at gemme teksten i en fil *.xml
Avatar billede troublemaker Nybegynder
25. oktober 2007 - 09:17 #2
Du omskriver så hele filen hver gang du skal tilføje noget?

Det synes jeg ikke er så smart da der kommer til at være mange poster i xml filen.
Avatar billede sth Novice
25. oktober 2007 - 22:13 #3
Ja ok trode der var en fil pr bruger.... men ok så er detevt ike så smart, men på den anden side så er det altså ikke noget der tager mange 1/10 sek hvis det er oplysninger der kan trækkes fra eks en database
Avatar billede troublemaker Nybegynder
26. oktober 2007 - 10:41 #4
Ja man kunne ligge det i en database og så omskrive hele filen hver gang.
Men så hvis man ændre kodeordet inde i Filezilla Servers konsol, så vil det jo ikke blive ændret i database, kun i xml filen.
Avatar billede sth Novice
26. oktober 2007 - 16:10 #5
ok men det var da også kun et forslag...
Avatar billede troublemaker Nybegynder
29. oktober 2007 - 08:40 #6
Jep det var et fint forslag som jeg desværre ikke kunne bruge.

Jeg prøver og søge lidt mere på nette og håber der måske er andre som ved hvordan man kan gøre det. Microsoft hjælp er heller ikke altid den bedste jo :)
Avatar billede troublemaker Nybegynder
04. marts 2008 - 11:31 #7
lukker