Avatar billede dbman Nybegynder
23. oktober 2007 - 19:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udfylde 3 txtboxe ud fra værdi fra combobox

Hej!
Jeg vil gerne bede jer om hjælp. Jeg har brugt en del tid og kunne ikke finde ud af.
Jeg har en Combobox hvor jeg vælger en nøgle værdi.
Den Combobox er bygget på en datasource fra en tabel.

Jeg vil så når jeg har valgt værdi fra comboboxen få udfyld tre andre txtboxe med værdier fra datasource fra Combobox. Det kan meget nemt gøres i f.eks. Access, men i ASP.NET synes jeg det er lidt svært at gøre samme.

På forhånd mange tak!!!
Avatar billede neoman Novice
23. oktober 2007 - 19:34 #1
Er det ASP.NET dropdownlist eller windows combobox ? vb eller c# ?

I øvrigt giv folk feedback/points på dine gamle spørgsmål, ellers løber du tør for folk som gider hjælpe: http://www.expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar

http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=dbman&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on
Avatar billede dbman Nybegynder
24. oktober 2007 - 14:07 #2
Hej neoman!
Unskyld lidt sent svar. Det er VB.
Angående feedback, må jeg erkende at jeg var en knold der jeg skulle give poent. Jeg kunne ikke finde ud af hvordan systemet fungerede. Du kan se på nogle af mine svar.

Jeg tror jeg kan gøre det rigtigt den her gang :-)
Avatar billede neoman Novice
24. oktober 2007 - 14:17 #3
Måske kan du - men sørg for at ordne dine udeståender: læs det første link, der står hvordan du skal gøre.

Dvs det er en windows app og det ER en ComboBox kontrol ? Den slags får du normalt bedst besvaret http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Visual-Basic-NET/ (som godt nok ikke optræder på hovedoversigten)

Men mens du er her: hvad er problemet ? Ting kan styres af events, ganske som i Access.

Og din ComboBox har et event som hedder SelectedIndexChanged. I den tilhørende eventhandler kan du så sætte dine myTextBox.text til "et eller andet".

Klistr lidt kode ind her og sig hvad det specifikke problem er, ellers er det blot "fagter i luften":)
Avatar billede dbman Nybegynder
24. oktober 2007 - 14:33 #4
Som jeg skrev først det er ASP.NET problematik.
Men jeg tror jeg har fundet en løsning, og det vil jeg lige prøve først.
Tak for din tid :-)

Hvordan jeg lukker spørgsmål?
Avatar billede neoman Novice
24. oktober 2007 - 14:48 #5
1. ASP.NET er web applikationer - og de kender ikke nogen ComboBox (og applikationerne kan skrives i fx vb eller c# men er stadig WEB applikationer med web controller- hvor den tilsvarende kontrol  hedder DropDownList). Det er derfor jeg blev og er stadig  forvirret. En ComboBox er der godt nok i VB.NET og C#.NET men til Windows apps.

Du beder folk om at lægge svar og så markerer du deres svar i den boks som så dukker op og trykker på accepter. Hvis du ikke ønsker sat acceptere svar fra folk så lægger du selv et svar og gør lige så med dit eget svar. Jeg vil stadig anbefale dig at læse http://www.expfaq.dk/
Avatar billede dbman Nybegynder
24. oktober 2007 - 15:01 #6
Tak for det
Avatar billede neoman Novice
24. oktober 2007 - 15:49 #7
Selv tak.

Og jeg har bemærket, at du stadig ikke har ordnet eller lukket dine gamle spørgsmål, på trods af gentagne opfordringer dertil.