Avatar billede fazli Nybegynder
23. oktober 2007 - 16:59 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Checkbox skifte value.

Hey !

Hvordan får jeg en checkbox til at skifte value på en tekstbox og når jeg fjerner fluebenet fra checkbox skal valuen også fjernes.

Jeg kan godt finde ud af at gøre så den skifter når jeg sætter flueben men jeg kan ikke ændre valuen når jeg fjerner fluebenet.

<input type="checkbox" name="checkbox1" value="Hej med dig" onClick="box1.value=this.value;" />
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. oktober 2007 - 17:05 #1
<input type="checkbox" name="checkbox1" value="Hej med dig" onClick="if (this.checked) box1.value=this.value; else  box1.value=''"/>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. oktober 2007 - 17:07 #2
Og skal du have det til at virke i mere end een tilfældig browser:

<input type="text" id="box1" name="box1">
  <input type="checkbox" name="checkbox1" value="Hej med dig" onClick="b=document.getElementById('box1');if (this.checked) b.value=this.value; else  b.value=''">
Avatar billede fazli Nybegynder
23. oktober 2007 - 18:37 #3
Mange tak . Kan du også lige fortælle mig hvordan jeg kan gøre det med flere tekst bokse.

Fx hvis der er 3 eller 4.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. oktober 2007 - 21:35 #4
Det kommer an på hvad du skal, når der er flere. Er der også flere checkboxe?
Avatar billede fazli Nybegynder
23. oktober 2007 - 21:40 #5
Nej 1 checkbox skal kunne skifte 3 valuer
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. oktober 2007 - 21:57 #6
Jeg ville nok lave en funktion, som jeg så ville kalde fra onclick med checked og value som parameter. Og funktionen gør så det ved de 3 textbokse på samme måde som for en.
Avatar billede fazli Nybegynder
24. oktober 2007 - 18:27 #7
Jeg er ikke så god til Javascript men her er hvad jeg kom frem til. Virker ikke, nogen hjælp ?

<script type="text/JavaScript">
function hey(form) {
a=document.getElementById('vla');if (ckb1.checked) a.value=ckb1.value; else a.value='';
b=document.getElementById('vlb');if (ckb1.checked) b.value=ckb1.value; else b.value=''
}
</script>
Avatar billede fazli Nybegynder
24. oktober 2007 - 18:48 #8
Fordobler lige point :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. oktober 2007 - 21:46 #9
Det er delvis korrekt. Men du skal have fat i checkboxen, så:

<script type="text/JavaScript">
function hey(cb) {
a=document.getElementById('vla');if (cb.checked) a.value=cb.value; else a.value='';
b=document.getElementById('vlb');if (cb.checked) b.value=cb.value; else b.value=''
}
</script>

Og onClick="hey(this)"
Avatar billede fazli Nybegynder
27. oktober 2007 - 12:12 #10
Tak skal du have :)

Smid du bare et svar .
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. oktober 2007 - 12:18 #11
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter dit eget svar.
Avatar billede fazli Nybegynder
27. oktober 2007 - 20:05 #12
Jeg samler heller ikke point, smid et svar så deler vi :D
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. oktober 2007 - 20:17 #13
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter dit eget svar.
Avatar billede fazli Nybegynder
28. oktober 2007 - 08:12 #14
Nuvel..