Avatar billede bobber Nybegynder
23. oktober 2007 - 10:47 Der er 3 kommentarer

Join på en SQL variant data type

Hej,

Jeg skal have lavet mig en inner join imod et felt som er af typen SQL variant, hvordan kan jeg cast mig ud af det

f.eks

Select * from Salgslinie
inner join kunde on kunde.No_ = salgslinie.kundeNo_

Det er min kunde.No_ som er af typen Sqlvariant og min KundeNo_ er af type varchar

Hvordan kan jeg komme ud over dette, skal bruges i en større join men hvis jeg gør ovenstående vil jeg bare ikke få nogen records.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
23. oktober 2007 - 11:27 #1
Har du forsøgt med:

Select * from Salgslinie
inner join kunde on Cast(kunde.No_ as varchar(50)) = salgslinie.kundeNo_

Du skal eventuelt justere varchar(50) til den længde som salgslinie.kundeNO er.
Avatar billede bobber Nybegynder
23. oktober 2007 - 13:03 #2
Ja det kan ikke lade sig gøre
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
23. oktober 2007 - 15:31 #3
Hvad med:

Select * from Salgslinie
inner join kunde on Cast(kunde.No_ as nvarchar) = Cast(salgslinie.kundeNo_ as nvarchar)

Alternativt:

Select * from Salgslinie
inner join kunde on kunde.No_ = Cast(salgslinie.kundeNo_ as sql_variant)