Avatar billede neoman Novice
22. oktober 2007 - 23:26 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Invers funktion af string.split

Jeg er fanget i at skulle opbevare adskillige integer værdier i en streng. Planen er at skrive "i;j;k" og når jeg skal have værdierne ud, så bruger jeg en temp(2) string

temp=string.split(";") og derpå cint(temp(0))  osv

Når jeg nu skal opdatere en værdi, så er det vel den modsatte vej:

temp(0)=i.tostring & ";"
temp(1)=k.tostring & ";" osv

og så
minStreng = temp(0) & temp(1) & ......

findes der en mere koncis/hurtigere måde at gøre det på ?
Avatar billede softspot Forsker
22. oktober 2007 - 23:31 #1
Der må da være en Join (ligesom i gode gamle VBScript ;-))

Altså

temp.Join(";")
Avatar billede neoman Novice
22. oktober 2007 - 23:35 #2
det lyder lige som noget for mig, men VS vil ikke æde den. Er det noget som gemmer sig i en eller anden namespace ?
Avatar billede softspot Forsker
22. oktober 2007 - 23:36 #3
Nå, det var åbenbart:

string.Join(";", temp)
Avatar billede kalp Novice
22. oktober 2007 - 23:36 #4
er det.

string.Join(";",temp);

?
Avatar billede kalp Novice
22. oktober 2007 - 23:37 #5
:)
Avatar billede neoman Novice
22. oktober 2007 - 23:37 #6
tada fandt ud af det .. samme svar som kalp of coz :)
Avatar billede kalp Novice
22. oktober 2007 - 23:38 #7
softspot fik også lige fanget den:)
Avatar billede neoman Novice
22. oktober 2007 - 23:38 #8
og softspot osse .. ok boyz tak.. bare smid nogle svar til megabillioner af trædollars:)
Avatar billede kalp Novice
22. oktober 2007 - 23:39 #9
Du sender bare til softspot..
han havde også styr på det:)
Avatar billede neoman Novice
22. oktober 2007 - 23:40 #10
BTW -  hvad med mit integer<->string cirkus - er der også noget smartere til det ?
Avatar billede neoman Novice
22. oktober 2007 - 23:41 #11
Jeg mener - er der måske noget som SAMTIDIGT laver en integer array om til strings og joiner dem ? (og omvendt) ?
Avatar billede softspot Forsker
22. oktober 2007 - 23:43 #12
Det er OK at dele :-)
Avatar billede softspot Forsker
22. oktober 2007 - 23:45 #13
Hmmm... jeg har ikke lige nogen fiks løsning til det med typekonvertering (jeg sad lige og kiggede efter en templated version af Split, men der var ikke lige nogen som sprang i øjnene :-))
Avatar billede neoman Novice
22. oktober 2007 - 23:47 #14
Jeg har også bladret lidt rund omkring uden at se noget - tænkte at jeg havde overset noget. Nå - men kalp sagde pas, så du må passe godt på dine nyerhvervede rigdomme:)
Avatar billede kalp Novice
22. oktober 2007 - 23:50 #15
Du kan godt lave en quick convert på sådan noget..

f.eks

string[] array = { "1", "2" };
            int[] tal = Array.ConvertAll(array, new Converter<string, int>(ParseInt));

og metoden

public static int ParseInt(string str)
        {
            return int.Parse(str);
        }

tilsvarende kan du gøre det omvendt...
Avatar billede kalp Novice
22. oktober 2007 - 23:51 #16
Det er i hvertfald pænere end, at loope det hele igennem og parse det over i et nyt array..
Avatar billede softspot Forsker
22. oktober 2007 - 23:52 #17
Jeg sad også lige og lurede på ConvertAll, men kunne ikke lige gennemskue hvordan man skulle få flikket den converter sammen... men det ved jeg så nu :)
Avatar billede kalp Novice
22. oktober 2007 - 23:53 #18
softspot >> for det meste er tingene ikke svære - men du har ret i det kan være svært, at gennemskue tingene første gang:D
Avatar billede softspot Forsker
22. oktober 2007 - 23:57 #19
kalp >> enig - jeg har bare ikke arbejdet med templated typer endnu, men det er klart noget jeg skal have luret lidt på i den nærmeste fremtid - jeg er først lige kommet over på .NET 2.0 for en måned siden, så der er lige nogle "enkelte" features som ikke er helt på plads endnu ;-)
Avatar billede softspot Forsker
22. oktober 2007 - 23:58 #20
Aj, det er faktisk 1½ måned siden...
Avatar billede neoman Novice
22. oktober 2007 - 23:59 #21
det må jeg lige  tygge lidt på, kan nemlig ikke helt overskue om ville jeg vinde noget ved det ?? Jeg har faktisk kun arrays på 3 måske 4 integers, bare en hel masse af dem , that's all
Avatar billede neoman Novice
23. oktober 2007 - 00:00 #22
og så ligge træningen - hvad gør den hvis jeg har ingenting i et felt - smider den et 0 ud eller en exception ? :)
Avatar billede softspot Forsker
23. oktober 2007 - 00:04 #23
Den logik må ligge i ParseInt-funktionen. Her kan du jo lave en betingelse der checker om str er tom og i så fald returnere 0...
Avatar billede softspot Forsker
23. oktober 2007 - 00:05 #24
public static int ParseInt(string str)
        {
            return (str.Length==0?0:int.Parse(str));
        }
Avatar billede neoman Novice
23. oktober 2007 - 00:10 #25
Må lige kigge på det senere (i morgen) - alt dette her ligger i en rekursiv funktion som lige gik ned med et brag med stack overflow , så jeg har vist ikke helt styr på mine strenge:)

tak for hjælpen.
Avatar billede kalp Novice
23. oktober 2007 - 00:12 #26
jeg ville lave metoden sådan her..

  public static int ParseInt(string str)
        {
            int value = 0;
            int.TryParse(str,out value);
            return value;
        }
Avatar billede softspot Forsker
23. oktober 2007 - 00:16 #27
kalp >> Jeg synes min er cool'er ;D - men din er mere intuitiv :-)

neoman >> Tak for point! :-)
Avatar billede kalp Novice
23. oktober 2007 - 00:18 #28
softspot >>

din burde måske have været

return (string.IsNullOrEmpty(str)?0:int.Parse(str));

ellers fejler den jo i null situationer:)

oh well.. ikke mere snak hehe:D
Det er dog hyggeligt nok at se de forskellige løsningsmuligheder der er:)
Avatar billede softspot Forsker
23. oktober 2007 - 00:28 #29
kalp >> point taken! :-)