Avatar billede cot Nybegynder
22. oktober 2007 - 20:28 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Order by problem

Hey
Jeg har et mindre problem med min mysql function order by, det virker uden nogen fejlmelding eller noget, men det er sådan at jeg gerne vil lave et udtræk fra en database, hvor jeg har nogle forskellige dataer, om et spillere i spillet travian.

Jeg har denne kode, på min side:

<?php
$con = mysql_connect("localhost","traviannews_dk","xxx");
if (!$con)
  {
  die('Could not connect: ' . mysql_error());
  }

mysql_select_db("traviannews_dk", $con);

$result = mysql_query("SELECT * FROM x_world ORDER BY pop DESC LIMIT 20");

osv...

Det gør at de bliver sorteret, men det er 99, der står først, der skal nemlig laves en rangliste, over de tyve bedste, men der er også noge som har over de 100, men 100 kommer nede ved 10.

Hvordan får jeg gjort, sådan at, at det er det højeste tal og ikke 99 der kommer først?

håber i forstår det ;D

Siden hedder www.traviannews.dk/try.php
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2007 - 20:31 #1
Laver pop kolonnen til en tal type fremfor en tekst type.
Avatar billede cot Nybegynder
22. oktober 2007 - 20:33 #2
Er det så decimal den skal ændres til? eller hva er det?
Avatar billede Slater Ekspert
22. oktober 2007 - 20:42 #3
En af INT-typerne velsagtens. Hvis den kun går lidt over 100, er TINYINT nok. Ellers burde en SMALLINT være rigeligt.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2007 - 20:45 #4
Jeg ville nok bruge INTEGER, men det specifikke problem vil loeses med enhver tal type.
Avatar billede cot Nybegynder
22. oktober 2007 - 20:49 #5
ok, men hvis jeg nu gerne vil have noget fra en sql fil, sådan at den bare henter fra den direkte, i stedet for at skulle lægged et ind ind i sin egen database hele tiden, da den sql fil bliver opdateret en gang om dagen, det er bare koden jeg gerne vil vide om findes?
Avatar billede Slater Ekspert
22. oktober 2007 - 20:52 #6
Du vil have den læser en SQL-fil en gang om dagen, og sætter det ind i databasen?
Hvor ligger den SQL-fil i så fald? For hvis den ligger på din egen computer, kan det naturligvis ikke lade sig gøre. Hvis den ligger på serveren, lyder det som en meget underlig løsning i det hele taget.
Avatar billede cot Nybegynder
22. oktober 2007 - 20:55 #7
Den ligger på en server, er der en bedre løsning?
Avatar billede cot Nybegynder
22. oktober 2007 - 20:57 #8
Det var dejligt, jeg fik det endligt til at virke, havde prøvet i flere timer, takker, er der nogen der skriver et svar?
Avatar billede Slater Ekspert
22. oktober 2007 - 21:02 #9
Det er arnes point :)
Men SQL-filen ligger på en *anden* server, eller hvad? En der ikke er din? Jeg er lidt i tvivl.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2007 - 21:05 #10
Jeg forstaar heller ikke det sidste.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2007 - 21:05 #11
Men et svar for tal/tekst.
Avatar billede cot Nybegynder
22. oktober 2007 - 21:10 #12
Altså der er en offenlig fil http://speed.travian.se/map.sql den skal jeg tage informationer fra, og det er lovligt
Avatar billede cot Nybegynder
22. oktober 2007 - 21:11 #13
Altså der er en offenlig fil http://speed.travian.se/map.sql den skal jeg tage informationer fra, i stedet for at kopiere, det over i min egen database hele tiden, glem indlæg ovenover...
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2007 - 21:26 #14
Hvis du vil bruge SQL til udtraek skal data i databasen.

Men MySQL har en tabel type kaldet MEMORY, hvor selve raekker ikke er paa disk
men kun i memory.

Var det en mulighed ?
Avatar billede cot Nybegynder
22. oktober 2007 - 21:49 #15
nah, det tror jeg ikke, det skal nemlig være sådan, at den selv opdaterer, når filen bliver opdateret...
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2007 - 21:51 #16
Medmindre du kan faa dem til at pushe updates til dig, saa maa du vaelge mellem
enten periodisk opdatering eller et check for der er nyere data inden hver query.
Avatar billede cot Nybegynder
22. oktober 2007 - 21:53 #17
hvordan gør man det sidste der med at checke for opdateringer?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. oktober 2007 - 01:59 #18
Send en HTTP request med en If-Modified-Since header.
Avatar billede cot Nybegynder
23. oktober 2007 - 13:57 #19
Det var vel ikke sådan, at du kunne give lidt syntaks, for lidt ekstra point, i en anden tråd?