Avatar billede mastrup Nybegynder
22. oktober 2007 - 13:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

String building

$FindBin = /../../../sock_server_/server";

hvordan får jeg lavet det så ledes at jeg kun tager server delen af denne string ud af $FindBin kan kun få alt andet ud af denne string fx

$bin =~ /(.*)\/[\w-]+/;
    $bin_dir = $1;

så indeholden den  "/../../../sock_server_" men det er lige det modsatte jeg vil have hvordan gør jeg det
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2007 - 13:52 #1
Hvis det er alt efter den sidste / ville det vel vaere

$bin =~ /^.*\/(.*)/

(utestet)

hvis du arbejder med stier saa er File::Basename sikkert nemmere at arbejde med.
Avatar billede mastrup Nybegynder
22. oktober 2007 - 14:24 #2
det var llige det jeg skulle bruge tak for hjælpen smid et svar

kender du et sted hvor man kan læse lige om string building i perl
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2007 - 14:43 #3
Koeb Programming Perl

Ellers er der en nyhedsgruppe om perl samt flere communities, desuden er Perl Cookbook ogsaa rar at have
Avatar billede kodehoved Nybegynder
04. juni 2008 - 13:58 #4
Det kan også gøres sådan:

($Server) = $FindBin =~ m#([^/]+)$#

Hvis du matcher med m, kan du selv bestemme skilletegn og derved komme ud over at skulle escape.

Ovenstående matcher sidste sekvens af tegn, der ikke indeholder /

Der er ingen grund til at lede fra begyndelsen som daleifs eksempel.

Brian