Avatar billede haslund83 Nybegynder
22. oktober 2007 - 13:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Underlig Photoshop Fejl?

Hej Alle!

Nu er jeg da helt lilla i hovedet!! Er der nogen der kender følgende problem..?

Jeg har en Photoshop CS2 installeret på min maskine og det kører fint - men efter alt i mellem 5 min og 3 timer begynde IE og andre programmer at gå ned..lave fejl..køre mærkeligt (knapper-tekster-felter forsvinder fra popup bokse etc. etc.) og Photoshop selv bliver mærkeligt og kan ikke gemme...?

Jeg ville først ha' set det som et problem med ram eller scratch-disk. Men efter at jeg har erfarret at samme problem opstår på en helt ny computer med Vista i stedet for XP synes jeg at det er SUPER mærkeligt! min kompagnon har en maskine magen til min med den samme programpakke og den har ikke det problem???

Derudover kan jeg nævne at vi begge kører det samme antivirus program som opdateres løbende af en administrator! så det burde  ikke være virus...eller spyware.

Er der nogen der kender til problemet??
Avatar billede prodic Mester
22. oktober 2007 - 14:07 #1
Officielt understøttes CS2 ikke i Windows Vista.
Enkelte varianter af Vista understøttes dog af CS3.
Ikke at det hjælper i den konkrete situation, men en mulig forklaring kan være der.

I dit konkrete tilfælde, så ville jeg tage direkte fat i Adobe's egen support.
Avatar billede haslund83 Nybegynder
22. oktober 2007 - 14:28 #2
Jeg tror desværre du har ret med hensyn til at kontakte Adobe direkte!! men problemet eksisterede også på min XP maskine ????
Avatar billede pidgeot Nybegynder
22. oktober 2007 - 14:29 #3
Det lyder lidt som om Windows løber tør for handles. Har du mange programmer åbne når det går galt?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
22. oktober 2007 - 14:45 #4
(Hvis det er tilfældet, så prøv proceduren på http://www.windows-now.com/blogs/kmkenney/archive/2007/08/29/increasing-gdi-and-user-handle-limits-in-windows.aspx og se om det hjælper på det)
Avatar billede haslund83 Nybegynder
22. oktober 2007 - 14:46 #5
Som regel ja. Men jeg har også erfaret nogle lignende problemer ved alm. brug : Outlook,(2-5) browser sider/tabs - Flash og Photoshop... giver problemer efter nogle timer? Jeg ringede til adobe men de blev ved med at feje det det væk som et Vista problem selv om jeg blodigt holdt fast i at jeg havde det samme problem med XP! ... nu ventr jeg på et begavet svar?...
Avatar billede haslund83 Nybegynder
22. oktober 2007 - 14:48 #6
takker kigger lige på det! :)
Avatar billede haslund83 Nybegynder
03. juni 2009 - 18:54 #7
Jeg rydder op! :) fandt aldrig en decideret løsning men problemerne forsvandt stille og roligt med cs3 og cs4