Avatar billede chrkrog Novice
22. oktober 2007 - 00:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med lyd i min bærbare

Hej!
Jeg har købt en Zepto 3215W bærbar computer, som jeg i dag har installeret Windows XP SP-2 på. Jeg har installeret alle drivers og de virker næsten alle sammen. De eneste drivere jeg ikke kan få til at virke er mine lyddrivere. Det første jeg gjorde var at lade windows prøve at installere dem selv. Det kunne Windows ikke, så jeg satte driver-cden i, og installerede derfra. Den installerer næsten det hele, men så til allersidst giver den mig en fejl der siger at installationen ikke kunne fortsætte.

Driverne på CDen hedder Realtek High Definition Audio Driver R1.70, men har nu hentet de nyeste fra www.realtek.com.tw, som hedder R1.79, men med samme resultat.

Screenshot: http://img156.imageshack.us/img156/8795/audiosd6.jpg

Jeg har været inde i Enhedshåndtering og prøvet at fjerne enhedens driver, men det kan jeg ikke. Jeg får en besked om at den ikke kan fjernes da den muligvis er vigtig for systemets opstart.

Har prøvet at genstarte computeren mange gange, samt køre Windows Update (som jeg stadigvæk er ved). Men intet har hjulpet endnu.

Hvad skal jeg gøre?
Håber i kan hjælpe!

Mvh. Christian
Avatar billede chrkrog Novice
22. oktober 2007 - 01:55 #1
Jeg har søgt lidt på nettet, og jeg fandt frem til at jeg skulle installere opdateringen kb888111 fra microsoft, hvorefter jeg skulle installere lyddriveren. Dette har jeg prøvet nu, men har stadigvæk samme problem.

Dog vises der ingen konflikt med driveren i Enhedshåndtering, og der står at der ingen driver er installeret, i stedet for før hvor det var en eller anden ukendt driver.
22. oktober 2007 - 08:13 #2
Vist et 'gammelt' problem -> http://www.eksperten.dk/artikler/1088
Avatar billede chrkrog Novice
22. oktober 2007 - 09:40 #3
Jeg har gjort som guiden en- installeret opdatering fra microsoft og installeret lyddriverne. Men jeg får stadig det samme problem.
Avatar billede chrkrog Novice
22. oktober 2007 - 15:55 #4
Det endte så med at jeg installerede Windows Vista. Og så er der ingen problemer.
Avatar billede chrkrog Novice
29. december 2007 - 21:19 #5
...