Avatar billede don_q Nybegynder
21. oktober 2007 - 21:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

3 mobilt bredbånd - GAMING

Hej derude.

Jeg er indehaver af et 3 modem med 1,5 Mbit forb.. Det virker ok. Hopper af en gang i mellem og sådan. Men det er ikke de store helt store problemer. MEN når jeg vil game over nettet "lagger" jeg helt ustyrligt!?! Er der noget man kan gøre ved det?

Jeg har prøvet mange forskellige tidspunkter på døgnet men synes ikke rigtig det gør nogen forskel.

Skal man bare accepterer at det ikke virker?!?!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. oktober 2007 - 21:11 #1
Ja, 3 mobilt bredbånd er ikke egnet til at spille.

Kun alm. surfing og mail.
Avatar billede don_q Nybegynder
21. oktober 2007 - 21:13 #2
Bare fedt at de siger at det overhovedet ikke er noget problem i butikken... Og jeg kan intet finde om emnet på deres hjemmeside.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. oktober 2007 - 21:17 #3
Den type forbindelse medfører et stort pakketab.

Jeg kan selvfølgelig ikke udelukke, at under de helt rigtige omstændigheder vil det blive bedre, men i almindelighed er det altså uanvendeligt til at spille over nettet.

Bortset fra skak per mail :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. oktober 2007 - 21:17 #4
Det siger næsten sig selv, for sådan noget trådløst noget har mange retransmissioner på grund af støj osv. Det giver en høj pingtid.

Har du fået købt noget på forkerte forudsætninger, så har du vel nogle rettigheder.
Avatar billede don_q Nybegynder
21. oktober 2007 - 21:22 #5
Tror I der er nogen mulighed for at det bliver bedre hvis man opgraderer til en 3 Mbit forbindelse (altså TURBO 3G)?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. oktober 2007 - 21:24 #6
Nej, din latency (ventetid) bliver den samme.
Avatar billede don_q Nybegynder
21. oktober 2007 - 21:31 #7
Øv. Modemet virker ellers fint når jeg downloader osv... Kan bare ikke forstå hvorfor det giver problemer når det skal "streame" et spil vs. at downloade en fil.

For både up- og download kører super (og hurtigt).
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. oktober 2007 - 21:33 #8
Fordi pakker kan blive forsinkede. Det sker der ikke så meget ved i forbindelse med download - de sendes bare igen lidt senere, evt i lidt blandet rækkefølge. Det er jo straks værre, når du trykker på "SKYYYYYD"-knappen, og den pakke bliver forsinket.
Avatar billede don_q Nybegynder
21. oktober 2007 - 21:54 #9
Ok. Mange tak for hjælpen. Nu blev jeg klogere :-)

Nogle der vil have point?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. oktober 2007 - 22:00 #10
Det må vist blive en deler :)

Smid også selv et svar - 200 point er lige i overkanten.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. oktober 2007 - 22:02 #11
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. oktober 2007 - 22:05 #12
Mange tak for point :)