Avatar billede mickni33 Nybegynder
21. oktober 2007 - 15:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HTML eller WML

hvis man skal lave en webside til en telefon kan man så bruge Html og ASp.net...

Har ikke helt forstået hvorfor man skal bruge wml når man kan nøjes ed html..
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2007 - 15:49 #1
http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_Markup_Language

fortæller vel ret godt hvad WML er - og så kan du jo vurdere om WML eller HTML
giver mest mening for dig.
Avatar billede mickni33 Nybegynder
21. oktober 2007 - 19:44 #2
hmmm synes ikke lige jeg kan finde "ARGUMENTET" der gør at man skal bruge .wml..

Men da det jo er lavet for WAP vælger jeg at benytte det :-)

kiggede lige lidt på denne: http://webmasters-forums.com/tutorial-for-making-your-first-wap-mobile-site-t-864.html
et meget godt link
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2007 - 21:38 #3
Som jeg læser atiklen så er WML på vej ud til fordel for HTML og den fordel de nævner er:

The real magic and value of WML is that it provides an interface with the phone hardware to initiate a call based on web content requested by user query, for example the telephone number of a taxi servicing your zip code
Avatar billede janegil Nybegynder
22. oktober 2007 - 14:23 #4
Argumentet for WML, er at det fortsatt er mange WAP-telefoner som forstår WML, men ikke XHTML. Andre argumenter kan jeg ikke tenke meg.

Hvis du vet at de viktigste kundene dine klarer XHTML, så bruk XHTML. Hvis du vil kjøre safe, så bruk WML.