Avatar billede sierradriver Nybegynder
21. oktober 2007 - 10:30 Der er 5 kommentarer

DynamicWeb template - vis indhold fra anden side på forside

Hejsa

Jeg sidder og er igang med at implementere et nyt design på et website i en dynamicweb løsning. Det nye design som er udarbejdet af et grafisk bureau, har på forsiden indhold to forskellige steder. Min kunde vil gerne have muligheden for at kunne rette begge steder, uden at skulle ind og rode i templates for at komme så vidt.

Derfor, er der en simpel måde, hvorpå man kan lave dynamisk indhold som ikke nødvendigvis er sat på samme "page" niveau? Kan man evt. oprette en skjult underside, og så vise indhold fra den side på det ene sted, og så have det andet steds tekst på samme pageniveau?

Kringlet spørgsmål, men spørg endelig hvis der er tvivl om hvad jeg mener.

På forhånd tak for hjælpen.

/Sierradriver
Avatar billede leif Seniormester
21. oktober 2007 - 10:51 #1
Det kan da laves med noget 2 afsnit !
Avatar billede sierradriver Nybegynder
21. oktober 2007 - 11:00 #2
Jeg vil ikke udelukke noget, men hvordan fortæller jeg så i templaten at det ene afsnit skal vises det ene sted, og det andet et andet sted?

Ligesom ekstra forklaring til alle der kigger.
Forestil jer, at siden er bygget op som en firkant, med 4 ruder, i øverste venstre rude skal der så være noget dynamisk indhold, og ligeledes i nederste højre

_____
|x| |
| |x|
-----
Avatar billede leif Seniormester
21. oktober 2007 - 11:04 #3
Pas, det er ikke mig som har lavet Templaten :-)
Avatar billede sierradriver Nybegynder
21. oktober 2007 - 14:38 #4
my bad, jeg antog bare at du vidste hvad du talte om, når du følte at var nødvendigt at konkludere hvordan det kunne laves...
Avatar billede leif Seniormester
21. oktober 2007 - 14:43 #5
Sorry, min formulering, det skulle have været noget ala:
Kan det ikke laves med 2 afsnit ?

Men har du snakket med DynamicWeb om det, om de har et løsningsforslag ? (Kræver vist nok at man er partner)

Jeg er simpel kunde som bruger deres løsning, hvor det meste er lavet af en partner.