Avatar billede beef12 Nybegynder
20. oktober 2007 - 17:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Send fil vha Web service

Jeg har lige bygget min første web service. Og den virker ikke ret godt :-)

Min service tager imod et byte[] som jeg efterfølgende gemmer lokalt. Her er min webmethod:

    public void SaveFile(ref byte[] Buffer)
    {
        FileStream newFile = new FileStream(Server.MapPath(@"File.bak"), FileMode.Create);
        newFile.Write(Buffer, 0, Buffer.Length);
        newFile.Close();
    }

Problemet er når jeg sender filer over 5 mb kører den overdrevet langsomt. Er det nogen der har nogle performance tips?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2007 - 17:44 #1
Web service er ikke et optimalt valg til fil upload. Jeg ville bruge ASP.NET fil upload til det.
Avatar billede beef12 Nybegynder
20. oktober 2007 - 19:02 #2
Det er jeg med på. Men det er en gammel batch kørsel som før lagde en backup fil på en ekstern harddark - nu skal den i stedet for loade den ovre på en anden server. Så at bruge web servicen er sådan meget praktisk for mig da jeg bare kan nøjes med at service-enable mit batch-program.
Avatar billede beef12 Nybegynder
20. oktober 2007 - 19:04 #3
Men okay - det kunne være jeg bare skulle kopiere det vha ftp. Nogen der har noget sample kode til det?
Avatar billede beef12 Nybegynder
20. oktober 2007 - 19:44 #4
Den her viste sig at være god: http://www.developerfusion.co.uk/show/4340/
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2007 - 23:37 #5
Øh.

.NET har siden 2.0 haft FTP support !
Avatar billede beef12 Nybegynder
22. oktober 2007 - 14:33 #6
Øh okay :-)

Det var jeg ikke klar over - nå men nu kører min app.
Avatar billede beef12 Nybegynder
07. februar 2008 - 18:50 #7
lukker