Avatar billede younk-dk Nybegynder
20. oktober 2007 - 15:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Reklame ord.

Når man går ind på nogle hjemmeside, er der et script som laver ord om til reklame links.

Fx adbrite.com gør det på:
http://www.top-rope.com/trc.php?id=news/headlines/194809499.html

Som i kan se markere den alle de ord scriptet har reklamer til, og laver dem til links(de grønne).

Hvordan laver man sådan et script?
Avatar billede olebole Juniormester
20. oktober 2007 - 15:52 #1
<ole>

Hvis du insisterer på at jage dine brugere langt væk med reklame-spam, så er firmaet bag her:
    http://www.adbrite.com/

/mvh
</bole>
Avatar billede younk-dk Nybegynder
20. oktober 2007 - 17:04 #2
Vil bruge det til noget helt andet. Mere selve måden det er bygget op på jeg er interesseret i.
Avatar billede olebole Juniormester
20. oktober 2007 - 17:37 #3
Så må du forklare, hvad du har tænkt dig at bruge det til og hvordan. Ellers er det svært at hjælpe  :)
Avatar billede younk-dk Nybegynder
20. oktober 2007 - 17:49 #4
Har lavet en review tekst af en film, og hver gang en skuespillers navn skrives, skal det blive til et link til hans profil.

Fx. "James struggles to write an important speech to keep himself from being fired by Caitlin. Meanwhile, Paul is worried that Caitlin wants his office; she ends up moving into Mike's. And Nikki breaks up with Mike."

James, Caitlin, Paul, Mike, og Nikki skal så blive til link til deres profiler, som jeg også har lavet.

Ja jeg kunne bare sidde og lave hvert navn til et link til deres profiler. Men problemet bliver så, når jeg forummet kommer til at køre, så hver gang en bruger skriver en kommentar med ordet "mike" skal jeg til at redigere det og lave det til et link.. Derfor vil den teknologi som adbrite.com bruger kunne bruges til noget positivt.

håber at det var svar nok.
Avatar billede olebole Juniormester
20. oktober 2007 - 20:09 #5
Det er helt klart en serverside opgave (ASP, PHP, el.lign.) - ellers skal hver bruger downloade en masse data ... og problemet bliver kun større med tiden.

Jeg vil dog helt klart råde dig til at undlade de irriterende popups, adbrite bruger  ;o)
Avatar billede younk-dk Nybegynder
20. oktober 2007 - 22:27 #6
Vil ikke bruge pop-upsne.. jeg vil bare slippe for at i hver en tekst jeg skrive at selv skulle til at lave linket. Har intet med reklame at gøre.. Hvis jeg nu laver reviews i bunke vis af en tv serie, er det træls at lave links hver gang jeg skriver en skuespillers navn. Derfor så jeg at adbrite har en teknologi der går ind og analysere teksten og laver visse ord til links hvilket jeg kunne bruge til noget positivt...

But forget it.--
Avatar billede olebole Juniormester
20. oktober 2007 - 22:39 #7
Ja, jeg har forlængst forstået, at du ikke vil bruge det i reklameøjemed - og nu har jeg også forstået, at du stortset ikke vil bruge noget af adbrite's løsning ... bortset fra at finde nogle ord, som bliver gjort til links.

Hvad jeg til gengæld ikke forstår er din sidste bemærkning. Når det nu endelig er lykkedes dig at forklare, hvad det er, du ønsker - er det så ikke et lidt underligt tidspunkt at droppe det hele på?
Avatar billede younk-dk Nybegynder
22. oktober 2007 - 00:49 #8
Beklager det dårlige humør. Det jeg er ude efter er en ide til hvordan det kan lade sig gøre.
Vil fortrække at lave det i javascript, men har ingen ide om hvad for en funktion jeg skal starte på. PHP er heller ikke det store problem, men det kræver stadigvæk, at jeg finder ud af hvordan det overhovedet kan laves.

Derfor håbede jeg på at der var nogle der havde lavet det før, eller havde en ide til hvordan man fx kunne kigge adbrite's kode igennem og bruge det til sin egen fordel.
Avatar billede olebole Juniormester
22. oktober 2007 - 01:14 #9
Nu har jeg jo ingen idé om, hvordan du har laver resten. Hvis du har en database med profilerne i, skulle du kunne lave et udtræk og formatere en fil med et array. Et lille eksempel:

<?php
/* ***********************************************************
    Dette kan evt. skrives ud i en fil og opdateres,
    hvergang der oprettes en ny profil.
    Filen kan så inkluderes i andre filer, hvor strenge
    skal forsynes med links.
*/
$sPath = "http://www.domain.dk/sti/til/";
$aHotWords = array(
    "Mike" => "<a href='".$sPath."bla.php?id=mike'>Mike</a>",
    "Orla" => "<a href='".$sPath."bla.php?id=orla'>Orla</a>",
    "Susan" => "<a href='".$sPath."bla.php?id=susan'>Susan</a>"
);
// ***********************************************************

// En streng, der skal sættes links i:
$sStr = "En eller anden tekst om Orla og Susan ... og så står der ved Gud også noget om Mike. Ehhh .... nævnte jeg Orla?";

$sStr = strtr($sStr, $aHotWords);
print $sStr;
?>
Avatar billede younk-dk Nybegynder
28. oktober 2007 - 12:22 #10
Fantastisk.
Har et spørgsmål, kan man lave det script du har lavet der til at dække hele siden og ikke bare $sStr?
Avatar billede olebole Juniormester
29. oktober 2007 - 14:46 #11
Som sagt ved jeg ikke, hvordan det skal bruges, men én mulighed er jo, at lægge hele sidens kode i $sStr ... men det er svært at svare på, når jeg ikke kender din opbygning  :)
Avatar billede younk-dk Nybegynder
30. oktober 2007 - 10:26 #12
okay, jeg prøver mig frem. Mange tak for hjælpen. Hvis du vil have point(hvilket jeg synes du har fortjent) så smid svar.
Avatar billede younk-dk Nybegynder
17. juli 2008 - 19:59 #13
Der kom aldrig noget svar, så lukker.