Avatar billede raffer Nybegynder
20. oktober 2007 - 12:10 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Oprette bruger

Hvordan laver man en ny bruger, i mit community. artiklen jeg har fulgt er den her http://www.eksperten.dk/artikler/669. Der står ikke beskrevet hvordan man opretter en bruger, og det skal helst være automatisk de bliver oprettet, via en formular.
Tak på forhånd :)
Avatar billede grippen Nybegynder
20. oktober 2007 - 12:36 #1
Hvis ikke passwordét blir md5, så kan du selv indsætte det, ved at logge ind ind i din database via phpmyadmin
Avatar billede raffer Nybegynder
22. oktober 2007 - 13:56 #2
Hvad er md5?
Avatar billede grippen Nybegynder
22. oktober 2007 - 16:03 #3
det er når passwordét blir krypteret..
Avatar billede raffer Nybegynder
22. oktober 2007 - 17:07 #4
Altså når man ikke kan se det, men når der her tegn kommer frem *?
Avatar billede grippen Nybegynder
22. oktober 2007 - 17:10 #5
når det blir md5, så kommer ordet "blahblah" f.eks til at se sån her ud (eks) djasfhladsgho43802900akdfjalsdlj322 osv..
Avatar billede raffer Nybegynder
22. oktober 2007 - 17:22 #6
Nå okay... Ved ikk, er ikke så god inde for sådan noget, men hvor tjekker jeg det?
Avatar billede grippen Nybegynder
22. oktober 2007 - 17:27 #7
altså først skal du kigge din kilde kode igennem på den side som du logger ind på, for at se om passwordet du har indtastet blir md5 inden det blir tjekket i databasen. så tjek om der står noget med (md5(password) eller sån. Hvis der ikke gør det, så skal du bare indsætte dit password i databasen...
Avatar billede raffer Nybegynder
22. oktober 2007 - 17:33 #8
Det kan jeg ikke, for jeg har ikke lavet en bruger endnu, det jo det jeg vil have hjælp til (ikke ondt ment)
Avatar billede grippen Nybegynder
22. oktober 2007 - 18:01 #9
har lige kigget koden igennem, Synes ikke jeg kan spotte noget md5. Så prøv bare at logge ind på din database via phpmydadmin, find tabellen hvor Login er. Og så indsætter du dit ønskede login. husk at skrive et id nummer. skriv 1 hvis der ik står noget i forvejen
Avatar billede raffer Nybegynder
22. oktober 2007 - 18:14 #10
Kan du ikke gå mere i detaljer, hvor det er jeg skal sætte det ind?
Avatar billede grippen Nybegynder
22. oktober 2007 - 21:10 #11
log ind i din database(mysql) via phpmyadmin. Så skal du ud i siden og finde den tabel hvor du indsatte det her:
id: int, auto_increasement, primary
brugernavn: varchar(255)
kodeord: varchar(255)

Så skal du trykke indsæt (når du er i tabellen og ser dens struktur), og så skriver du f.eks 1 i id. og så skriver du det ønskede brugernavn og password, og trykker gem. Så er den skid slået :)
Avatar billede raffer Nybegynder
23. oktober 2007 - 13:16 #12
Den giver den her fejl Duplicate entry '1' for key 1
Avatar billede grippen Nybegynder
23. oktober 2007 - 16:15 #13
okay, har desværre ingen ide så...
Avatar billede raffer Nybegynder
24. oktober 2007 - 12:50 #14
Så jeg kommer ikke til at kunne få det til at virke?
Avatar billede fagerli Nybegynder
30. oktober 2007 - 11:19 #15
Er det database delen du spørg til?
Avatar billede raffer Nybegynder
05. november 2007 - 15:10 #16
Ja... Vil gerne have hjælp til at lave en bruger
Avatar billede raffer Nybegynder
23. november 2007 - 15:00 #17
Lukker den nu, for der er ingen der vil hjælpe mig :(
Avatar billede raffer Nybegynder
23. november 2007 - 15:01 #18
Åbner en ny i php