Avatar billede chrkrog Novice
19. oktober 2007 - 22:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere Windows XP på min nye bærbare

Hej!
Har netop købt en Zepto 3215W bærbar computer, men jeg kan ikke installere Windows XP på den. Det viser sig at den kun understøtter Windows Vista. Men jeg har ikke Vista, kun XP.
Jeg fik så at vide af en ven at han havde læst at man kan komme uden om det på en måde, men han vidste ikke hvordan.
Har i nogen forslag til hvordan jeg kan komme uden om dette, og om det overhovedet er muligt?

Mvh Krog
Avatar billede thesheriff Nybegynder
19. oktober 2007 - 22:44 #1
Avatar billede cmoz Praktikant
19. oktober 2007 - 22:47 #2
Se evt. her:
http://www.zepto.com/Information/Default.aspx?informationid=252

Der står bl.a. hvordan du sætter BIOS op, så din harddisk genkendes under XP installation. Yderligere at SP2 skal være integreret i den XP install CD du bruger.

Hvis din XP cd ikke er født med SP2 er her hvordan du laver din egen:
http://www.theeldergeek.com/slipstreamed_xpsp2_cd.htm
Der er også utallige andre guides på nettet om at slipstreame SP2 ind i en ny install CD.

Hvor langt kommer ud med din installation før den kommer med fejl e.lign?
Avatar billede chrkrog Novice
21. oktober 2007 - 20:38 #3
Lækkert, det var jo lige hvad jeg har brug for!
Jeg prøver at installere XP i aften og så håber jeg det virker.

min XP cd er født med SP2 så der skulle ikke være noget problem
Avatar billede chrkrog Novice
22. oktober 2007 - 00:34 #4
Det virkede, jeg sidder nu ved min laptop i skrivende stund.
Tak for hjælpen. Det må være Thesheriff der skal have point, da han var først med et svar. så læg et svar og så får du pointene
Avatar billede thesheriff Nybegynder
22. oktober 2007 - 09:14 #5
Svar kommer her :)
Avatar billede chrkrog Novice
22. oktober 2007 - 15:56 #6
værsgo