Avatar billede daviddollas Nybegynder
19. oktober 2007 - 12:15 Der er 10 kommentarer

total centrering af website

Hvor for jeg centreret hele mit website i browseren. Det skal fungere både i IE og FF.

Jeg har prøvet med noget tabel opbygning, og med noget div men jeg kan ikke få den til at lave en div i 100%
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. oktober 2007 - 12:52 #1
Eksempelvis i css:

body
{
    margin-left:0px;
    margin-right:0px;
    margin-top:0px;
    margin-bottom:0px;
    text-align:center;
}

På sitet laver du så en tabel der f.eks er 800px bred. Denne vil så være centreret på siden.

Vh Nicki
Avatar billede innercitydk Nybegynder
19. oktober 2007 - 12:53 #2
Byg så resten af strukturen op inde i denne tabel eller div eller hvad du nu vælger.
Avatar billede jgivoni Nybegynder
19. oktober 2007 - 17:43 #3
Hvis du vil gøre det uden brug af tabeller:

<style>
#centreret
{
width: 800px; /* bredden på dit site */
margin: 0 auto; /* automatisk horisontal margen */
background-color: #800040; /* så du kan se hvordan det kommer til at se ud */
}
</style>

<body>
<div id="centreret">
*sideindhold*
</div>
</body>

Håber det kan bruges.
Avatar billede roenving Novice
21. oktober 2007 - 06:18 #4
Husk at bruge en fuldt kvalificeret doctype, hvis det også skal virke i en af de mindre, men ret udbredte browsere (IE !-)

Og kig så på http://www.wpdfd.com/editorial/thebox/deadcentre4.html !o]
Avatar billede ddjppol Nybegynder
23. oktober 2007 - 11:09 #5
Det der bliver jo ikke centreret i midten af browseren... Det skal både være vertikalt og horisontalt
Avatar billede jgivoni Nybegynder
23. oktober 2007 - 11:25 #6
Det de 'dead centre' link som roenving postede er faktisk meget cool :-)

Det ser ud til at centrere vertikalt og horisontal og det virker tilsynelandende i de væsentlige browsere. Det kræver blot at bredde og højde er faste.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
31. oktober 2007 - 08:06 #7
Lukke tid??
Avatar billede ddjppol Nybegynder
31. oktober 2007 - 08:55 #8
Ja, du kan jo smide et svar.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
31. oktober 2007 - 09:00 #9
Tag bare pointene selv, med mindre der er andre der gerne vil have dem ;-)
Avatar billede roenving Novice
01. november 2007 - 15:59 #10
>>ddjppol 23/10-2007 11:09:11

Deadcentre virker jo, så ...

Velbekomme '-)