Avatar billede columbus32 Nybegynder
19. oktober 2007 - 09:11 Der er 9 kommentarer

Ikke adgang til webservice

Problemet er lidt svært at beskrive men jeg prøver.

Jeg udvikler en web applikation i vs 2003. Denne applikation skal anvende en web service som ligger på et andet netværk. Jeg har en VPN forbindelse til dette netværk hvos applikationen senere selv skal afvikle fra, men under udviklingen ligger den lokalt på min maskine. Jeg kan godt lave en web reference til denne web service, mennår jeg køre siden får en access denied fejl på den linie som kalder den pågælgende webservice.
Jeg tror det skyldes at jeg ikke er oprettet som bruger på dette andet netværk hvor den webservice befinder sig.
Måske noget med noget dobbelt hob, hivs det udtrykt siger nogen noget. Nogen forslag til hvordan jeg får adgang?
Avatar billede nielle Nybegynder
19. oktober 2007 - 09:25 #1
Altså:

bruger på klient -> website -> webservice

1) Har webserveren overhovedet mulighed for at kontakte webservice-maskinen? Du skal jo selv koble op på den via en VPN. Måske er dette et krav.

2) Hvis webserveren skal bruge webservicen skal den sikkert give nogle Credential med for at identifisere sig som en lovlig nruger over for webservicen. Det slipper du sikker for at skulle gøre når du arbejder mod webservicen lokalt da du der har den identitet som du har logget på med via VPN'en.
Avatar billede columbus32 Nybegynder
19. oktober 2007 - 10:03 #2
webservices ligger på webserveren og den applikation jeg laver kommer også til at ligge lokalt senere og så tror jeg ikke der bliver noget adgangsproblem. Jeg kan dog ikke installere vs 2003 på den server og udvikle applikationen på selve serveren.
Jeg tror det skyldes at jeg ikke er en kendt bruger på det netværk hvor den webserver er.
Avatar billede nielle Nybegynder
19. oktober 2007 - 10:19 #3
Den bruger som websitet køre med er den anonyme bruger. Det er bestemt ikke sikkert at "han" har rettigheder til at kalde webservicen...

Det med at være en kendt bruger er jo netop noget med at levere de korrekte login-informationer med når man kalder webservicen - dvs. at sætte dine credentials op i kaldet til den.
Avatar billede columbus32 Nybegynder
19. oktober 2007 - 11:24 #4
Hvordan får jeg så løst mit problem med at mit website kan få adgang til den webservice?
Avatar billede nielle Nybegynder
19. oktober 2007 - 11:48 #5
Det burde du kunne gøre ved at sætte dine credentials på i kaldet til webservicen. Nogenlunde sådan her:

namespace e801736
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            string userName = "nielle";
            string password = "hemmelighed";

            e801736.DinWebserviceProxyClass.WsEksperten ws = new e801736.DinWebserviceProxyClass.WsEksperten();
            ws.Credentials = new System.Net.NetworkCredential(userName, password);

            string hallo = ws.HelloWorld();
            Console.WriteLine(hallo);
        }
Avatar billede columbus32 Nybegynder
19. oktober 2007 - 14:45 #6
Det må da kunne indstilles på serveren så jeg ikke behøver sende brugernavn og adgangskode med?
Avatar billede nielle Nybegynder
19. oktober 2007 - 15:59 #7
Du mener så alle og enhver kan komme til at bruge webservicen? Muligvis, men det er så jo noget med at konfigurere webservicen og/eller den server den ligger på.
Avatar billede nielle Nybegynder
29. oktober 2007 - 18:29 #8
Er du kommet vidre med denne her?
Avatar billede nielle Nybegynder
06. november 2007 - 17:20 #9
Hvad med noget respons?