Avatar billede orumsgrafisk Nybegynder
19. oktober 2007 - 02:49 Der er 6 kommentarer

Mangler værdi af text felt i form via iframe src.

Hej

Jeg har en form med text felter og send knap. Inde i denne form henter jeg xxx.htm via "iframe src" som også indeholder nogle text felter. Ser sådanne ud:

<form action="http://...formMail.asp" method="post">
<iframe src="xxx.htm" frameborder="0" scrolling="yes" height="250" width="600"></iframe>

Mailen jeg modtager indeholder navnet på alle text felter, men jeg modtager IKKE brugerens indtastet værdi i de text felter der er i htm filen som hentes via iframe src, men jeg får felternes navn - bare ikke den indtastet værdi?

Mangler der evt. noget i filen som hentes via iframe src?
Håber meget nogen kan hjælpe, da det er ved at drive mig til vanvid.
Avatar billede w13 Novice
19. oktober 2007 - 04:46 #1
Din form er ikke i kontakt med tekstfelterne i IFramet, da disse opfattes som liggende på en helt anden side.

Hvorfor har du dem i IFrame og ikke direkte ude i formen?
Avatar billede sherlock Nybegynder
19. oktober 2007 - 09:37 #2
Du kunne oprette skjulte felter på din form, som du kopierer værdierne over i, inden du submitter.
Avatar billede orumsgrafisk Nybegynder
19. oktober 2007 - 13:45 #3
Denne fil der bliver åbnet i iframen er en lang liste med forskellige emner.  Fra "hoved-siden" scroller man ned igennem de forskellige emner og finder den ønsket. Det er for at holde en specifik højde på et vindue (table height) med mange emner i, hvor ved man rulle ned for at se der resterende.

Det var da nok også en mulighed med at kopier over i nogle skjulte felter, men måske kan det laves helt uden denne iframe?
Avatar billede sherlock Nybegynder
19. oktober 2007 - 13:57 #4
Du kan sætte en div med scrollbar i din TD.
Avatar billede w13 Novice
20. oktober 2007 - 03:01 #5
Jep.

<div style="width:100px;height:100px;overflow:auto">indhold</div>

sætter scrollbars, når indholdet fylder for meget. Kan godt placeres i en form f.eks.
Avatar billede w13 Novice
22. november 2007 - 19:49 #6
Finder du ud af noget?