Avatar billede fagerli Nybegynder
18. oktober 2007 - 10:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kurv funktion.

Hej, jeg skal lave en kurv funktion, men jeg kan kun finde nogle som bruger id og parameter overførelse, men det virker ikke ikks så godt til måde jeg har sat min side op på, så jeg vil hører om der er nogle om der kender en måde hvor på jeg kan lægger vare i min kurv uden jeg skal til at bruge id og parameter overførelse
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. oktober 2007 - 10:43 #1
id? Du skal vel vide varens id? Ellers kan du smide den i en tabel med det samme eller i en session.

$_SESSION['personid']['vareid']['antal']
Avatar billede barklund Nybegynder
18. oktober 2007 - 10:44 #2
Jeg er 100% med på hvad du spørger om, for du har virkelig forklaret din sitation godt, så ingen er i tvivl om, hvordan dit setup ser ud eller hvad du har brug for.
Avatar billede fagerli Nybegynder
18. oktober 2007 - 10:51 #3
det jeg vil ungå er at der bliver overført parameter i adresse linjen, fx index.php?id=100
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. oktober 2007 - 10:52 #4
Der kan du som jeg skrev overføre med POST variabler eller sessions.
Avatar billede sherlock Nybegynder
18. oktober 2007 - 10:52 #5
>> "uden jeg skal til at bruge id og parameter overførelse"

Du kan da godt overføre varenavnet og prisen i stedet for vareid, men du kommer ikke særlig langt i din programmering, uden parameteroverførsler. Hverken til din kurv eller nogle andre steder.
Avatar billede fagerli Nybegynder
18. oktober 2007 - 11:48 #6
kan jeg bruge session til det,
Avatar billede jgivoni Nybegynder
19. oktober 2007 - 08:11 #7
Sessions kan kun læses og skrives på server-siden.
Når en bruger putter varer i sin kurv, skal parametrene først overføres til serversiden, hvilket kan ske gennem f.eks. get, post eller cookie parametre.
Når først de er overført til serveren, kan denne godt gemme dem i en session, som så kan videreføres gennem resten af indkøbsturen uden at skulle føres med fra side til side.
Avatar billede fagerli Nybegynder
19. oktober 2007 - 09:10 #8
hmm okay,
Avatar billede fagerli Nybegynder
30. oktober 2007 - 09:24 #9
lukker