Avatar billede simsen Mester
17. oktober 2007 - 20:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

kort dato format

Hejsa,

Jeg har et gridview hvor jeg henter en dato fra databasen. Nu vil jeg så frygtelig gerne have den kommer med kort datoformat altså XX-XX-XXXX og ikke XX-XX-XXXX XX:XX:XX

Jeg forsøger mig med nedenviste - men det virker ikke - hvor er fejlen?

html dokumentet:

<asp:BoundField DataField="Dato" HeaderText="Faktura dato" DataFormatString="{0:d}" >
                                                        <HeaderStyle Width="200px" />
                                                    </asp:BoundField>

cs:
try
            {
                int KundeId = Convert.ToInt32(e.CommandArgument);
                if (api.GetInvoiceList(KundeId, ref GetInvoiceList) == FaktureringApi.FStatus.Success)
                {
                    ClearMessages();

                    panShowInvoiceList.Visible = false;
                    panHideInvoiceList.Visible = true;

                    grdInvoiceList.DataSource = GetInvoiceList.DefaultView;
                    grdInvoiceList.DataBind();

                    if (GetInvoiceList.Rows.Count == 0)
                    {
                        lblNoInvoice.Text = "Der er ikke oprettet nogen faktura for kunden endnu";
                        lblNoInvoice.Visible = true;
                    }

                    //Sætte panel med ny faktura knap til visible
                    panShowBtnNewInvoice.Visible = true;
                    lblCustomerNo.Text = Convert.ToString(KundeId).ToString();
                }
            catch
            { }

Her henter jeg så feltet fra databasen (det er Dato feltet - som I kan se også er en DateTime felt)

//Henter fakturaliste for pågældende kunde
    public FStatus GetInvoiceList(int KundeID, ref DataTable InvoiceList)
    {
        FStatus status = FStatus.Failure;

        DataRow r = null;
        DataTable AItems = new DataTable();

        try
        {
            AItems.Columns.Add(new DataColumn("FakturaID", Type.GetType("System.String")));
            AItems.Columns.Add(new DataColumn("KundeID", Type.GetType("System.String")));
            AItems.Columns.Add(new DataColumn("Fakturanr", Type.GetType("System.String")));
            AItems.Columns.Add(new DataColumn("Dato", Type.GetType("System.DateTime")));

            AItems.Columns.Add(new DataColumn("BetalingsDato", Type.GetType("System.String")));
            AItems.Columns.Add(new DataColumn("Porto", Type.GetType("System.String")));
            AItems.Columns.Add(new DataColumn("Betalt", Type.GetType("System.String")));
            AItems.Columns.Add(new DataColumn("RykkerSendt", Type.GetType("System.String")));
            AItems.Columns.Add(new DataColumn("Momssats", Type.GetType("System.String")));
            AItems.Columns.Add(new DataColumn("PrisIaltExMoms", Type.GetType("System.String")));

            command.CommandText = "SELECT FakturaID, KundeID, Fakturanr, Dato, BetalingsDato, Porto, Betalt, RykkerSendt, Momssats, PrisIaltExMoms FROM Faktura WHERE KundeID = @KundeID ORDER BY Dato DESC";

            command.Parameters.Clear();
            command.Parameters.Add(new OleDbParameter("@KundeID", KundeID));

            OleDbDataReader myReader = command.ExecuteReader();

            //går gennem tabellen og lægger ind i rækker
            while (myReader.Read())
            {
                r = AItems.NewRow();

                try
                {
                    r["FakturaID"] = (myReader["FakturaID"]);
                    r["KundeID"] = (myReader["KundeID"]);
                    r["Fakturanr"] = (myReader["Fakturanr"]);
                    r["Dato"] = (myReader["Dato"]);
                    r["BetalingsDato"] = (myReader["BetalingsDato"]);
                    r["Porto"] = (myReader["Porto"]);
                    r["Betalt"] = (myReader["Betalt"]);
                    r["RykkerSendt"] = (myReader["RykkerSendt"]);
                    r["Momssats"] = (myReader["Momssats"]);
                    r["PrisIaltExMoms"] = (myReader["PrisIaltExMoms"]);
                }
                catch
                { }

                //Tilføjer rækken til datatable
                AItems.Rows.Add(r);
            }

            myReader.Close();
            InvoiceList = AItems;
            status = FStatus.Success;
        }
        catch
        { }

        return status;
    }

Håber nogen kan se, hvor det går galt :-)

mvh
simsen :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. oktober 2007 - 20:56 #1
Nogle gange hjælper det at tilføje

    HtmlEncode="false"
Avatar billede simsen Mester
17. oktober 2007 - 20:58 #2
Hejsa Erik,

Det vidste jeg egentligt godt, da jeg læste det...... bare mig og min hukommelse. Men det virkede, så takker - smid et svar

mvh
simsen :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. oktober 2007 - 21:00 #3
Jeg samler ikke. Svar blot selv, accepter eget svar.
Avatar billede simsen Mester
17. oktober 2007 - 21:25 #4
Erik,

Ok - glemmer det hver gang, du ikke samler.....JA jeg har en hukommelse som en si *griner*

Men tak alligevel :-)