Avatar billede apoltix Nybegynder
17. oktober 2007 - 17:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

FlashVars ActionScript 3.0 style

Hej.

Til at starte med vil jeg sige, jeg ikke har arbejdet med ActionScript 3 før, og det jeg kan af ActionScript 2 er meget (meget!) lidt. Jeg kan godt JavaScript, PHP, C# og lignende sprog, men jeg arbejder meget sjældent med Flash.

Nu er det så, at jeg skal lave en FLV player i Flash ved hjælp af ActionScript - og gerne ActionScript 3.0 - og jeg har brug for at give denne player/flash filen en række parametre. Dette burde være lige til, og når jeg kigger på HTML kildekoder på visse flash sites kan jeg da også godt se, hvordan flash vars bliver sendt til filen. Nu er mit "problem" så, at jeg skal bruge et Shockwave Flash ActiveX objekt i mit C# projekt. Ganske nok understøtter denne FlashVars, men jeg har så bare denne lille række spørgsmål.

1) Hvordan bliver FlashVars modtaget og behandlet i ActionScript? Jeg har prøvet med _root.parameternavn, men jeg kan forstå, at denne metode er fjernet i AS3?

2) Jeg kan også forstå, det er muligt at hente værdier fra Flash via (i mit tilfælde) ActiveX objektet via nogle events, der hedder FSCommand og FlashCall. Nogen, der kan forklare hvordan det fungerer? I FSCommand kan man vælge mellem strengene "args" og "command", hvor man i FlashCall kan man vælge strengen "request".

Nå ja, et lille sidespørgsmål. Hvordan er de args opbygget? Er det bare i almindelig HTTP GET format (fx "a=b&c=d") eller noget i retningen af "a=b;c=d", eller...?

Lidt forklaringer til en ActionScript noob ville være rart.

På forhånd tak.
Avatar billede apoltix Nybegynder
21. oktober 2007 - 02:35 #1
Slet ingen?
Avatar billede apoltix Nybegynder
20. februar 2008 - 18:42 #2
Lukker...