Avatar billede zvinx Nybegynder
17. oktober 2007 - 16:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med .htaccess

Hejsan.

Vidste ikke lige helt om det var den passende kategori, så sorry hvis det ikke er :)

Har forsøgt mig lidt med guiden http://www.phpartikler.dk/artikler/htaccess.php, men desværre uden held. Metoden jeg bruger er den sidste på siden der, altså den hvor jeg bare får det hele over i min index.php:

RewriteEngine on
RewriteRule ^(.+)/$ index.php

Men jeg kan bare ikke få det til at virke, får bare standardbeskeden (page not found) når jeg skriver f.eks. /test/test2 ind.

Siden jeg tester på, ligger lige nu på domæne.dk/v2 har det noget at sige? Hvor skal jeg placere .htaccess? Skal jeg definere en "base" i .htaccess?
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2007 - 16:13 #1
Ved du om du overhovedet kan bruge .htaccess filer på din server?
Men prøv smid den i root (roden)
Avatar billede zvinx Nybegynder
17. oktober 2007 - 16:17 #2
Kan jeg godt, har lavet samme nummer med
<Files articles>
ForceType application/x-httpd-php
</Files>
<Files categories>
ForceType application/x-httpd-php
</Files>
<Files links>
ForceType application/x-httpd-php
</Files>

Men hvis jeg smider den i roden, hvordan ved den så at den skal smide den til /public_html/v2/index.php?
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2007 - 17:17 #3
Når ja så skal du smide den i v2 skulle jeg mene...
Avatar billede zvinx Nybegynder
18. oktober 2007 - 10:47 #4
Har jeg prøvet, virker ikke...
Avatar billede jgivoni Nybegynder
19. oktober 2007 - 08:42 #5
Hvis du smider .htaccess filen ind i v2 mappen vil den kun redirecte sider, der begynder med /v2/.
Det vil sige at /test/test2 ikke vil blive sendt til /v2/index.php
Du kan måske lægge din .htaccess i roden og ændre
RewriteRule ^(.+)/$ index.php
til
RewriteRule ^(.+)/$ v2/index.php
Avatar billede zvinx Nybegynder
19. oktober 2007 - 17:01 #6
Fandt selv ud af det. Mangler et "/" tilsidst. Ingen der kunne finde ud af det...? Fesent
Avatar billede jgivoni Nybegynder
19. oktober 2007 - 17:27 #7
Kan du ikke poste din løsning incl. det manglende "/"?
Avatar billede zvinx Nybegynder
21. oktober 2007 - 16:43 #8
RewriteEngine on
RewriteRule ^(.+)/$ index.php

f.eks: domain.dk/test/