Avatar billede m_smiszek Nybegynder
17. oktober 2007 - 11:39 Der er 13 kommentarer

Process.start en proces med variabler

Hej Alle,

Jeg sidder og bøvler med et "mindre" syntax problem..

Jeg har en Process.Start som jeg starter et program med, i kommandoen vil jeg gerne kunne sætte nogel switses som bliver angivet i min app via variabler.

min linje ser lige pt således ud.
Process.Start("C:\Program Files\yhal\bin>echo '" & message & "' | yhal.exe --sendsms TEXT '" & phone & "'")

På forhånd tak for hjælpen

Mvh Mikkel Smiszek Larsen
Avatar billede nielle Nybegynder
17. oktober 2007 - 11:44 #1
Sådan?

Process.Start("C:\\Program Files\\yhal\\bin>echo", "| yhal.exe --sendsms TEXT '" & phone & "'");
Avatar billede m_smiszek Nybegynder
17. oktober 2007 - 12:03 #2
Både ja og nej...

for jeg kan godt køre applikationen, jeg får bare ikke de forskellige switses med..
Avatar billede m_smiszek Nybegynder
17. oktober 2007 - 12:04 #3
Eller, mener - den kan ikke finde programmet når switsesne er med..
Avatar billede nielle Nybegynder
17. oktober 2007 - 12:18 #4
Programmet er "echo" - er det den den ikke kan finde?
Avatar billede m_smiszek Nybegynder
17. oktober 2007 - 12:25 #5
Den kan godt finde ud af at håntere echo, men den kan ikke bruge varablerne og switsene bagved..

og det samme hvis jeg bare køre yhal.exe - den kan godt køre, men hvis jeg stopper en --sendsms test på...... så kan den ikke.
Avatar billede nielle Nybegynder
17. oktober 2007 - 12:27 #6
Hvis du abre vil køre yhal:

Process.Start("C:\\Program Files\\yhal\\bin>yhal.exe", "--sendsms TEXT '" & phone & "'");
Avatar billede nielle Nybegynder
17. oktober 2007 - 12:28 #7
Ahh, måske er det nopget med stien på yhal:
Process.Start("C:\\Program Files\\yhal\\bin>echo", "| C:\\Program Files\\yhal\\bin\yhal.exe --sendsms TEXT '" & phone & "'");
Avatar billede nielle Nybegynder
17. oktober 2007 - 13:08 #8
Ellers kan du gøre noget i denne stil (i C# versionen):

            ProcessStartInfo psi1 = new ProcessStartInfo("C:\\Program Files\\yhal\\bin>echo");
            psi1.UseShellExecute = false;
            psi1.RedirectStandardOutput = true;

            Process p1 = new Process();
            p1.StartInfo = psi1;
            p1.Start();
            string output = p1.StandardOutput.ReadToEnd();
            p1.WaitForExit();

            ProcessStartInfo psi2 = new ProcessStartInfo("C:\\Program Files\\yhal\\bin>yhal.exe");
            psi2.Arguments = "--sendsms TEXT '" + phone + "'";
            psi2.UseShellExecute = false;
            psi2.RedirectStandardInput = true;

            Process p2 = new Process();
            p2.StartInfo = psi2;
            p2.Start();
            p2.StandardInput.WriteLine(output);
            p2.StandardInput.Close();
            p2.Close();
Avatar billede arne_v Ekspert
18. oktober 2007 - 04:23 #9
For det første er jeg ret sikker på at al ovenstående kode med

...\\bin>noget...

skal være

...\\bin\\noget...
Avatar billede arne_v Ekspert
18. oktober 2007 - 04:27 #10
På Windows mener jeg at | er en egenskab i cmd og at man derfor skal bruge:

Process.Start("cmd", @"/c C:\Program Files\yhal\bin\echo | C:\Program Files\yhal\bin\yhal.exe --sendsms TEXT '" + phone + "'");

eller hvis mellemrummet driller så:

Process.Start("cmd", @"/c ""C:\Program Files\yhal\bin\echo"" | ""C:\Program Files\yhal\bin\yhal.exe"" --sendsms TEXT '" + phone + "'");
Avatar billede nielle Nybegynder
18. oktober 2007 - 08:05 #11
18/10-2007 04:23:37> Ja, selvfølgelig! :^)

Jeg lavede bare lige min egen mockup, men da jeg så ville modifisere den tilbage til echo og yhal.exe gik den åbenbart lige lovlig hurtig med cut'n'pasten. :^|

Forresten? echo er vel den sædvanlige DOS kommando og ikke noget som høre sammen med yhal?
Avatar billede nielle Nybegynder
29. oktober 2007 - 18:27 #12
m_smiszek, har du fået det til at virke?
Avatar billede nielle Nybegynder
06. november 2007 - 17:19 #13
Hvad med noget respons?