Avatar billede lillbi Nybegynder
17. oktober 2007 - 11:16 Der er 3 kommentarer

Set Allow access attributten på en bruger

Jeg er ved at lave et script som skal ændre attributten "Allow access" (Remote Access Permission)på en brugerkonti i ad.
Er det ikke noget med at man skriver: adsUser.???? et eller andet?
Kan det egentlig lade sig gøre at ændre denne attribut via gop?

På forhånd tak :)
Avatar billede lillbi Nybegynder
17. oktober 2007 - 11:30 #1
Hov.. i skal jo lige have et stump kode for at forstå hvad mit spørgsmål går ud på.

Set adsUser = adsDomain.Create("user","cn=" & Username)
  adsUser.Put "sAMAccountName", Username
  adsUser.Put "userPrincipalName", Username & "@ws.humfak.auc.dk"
  adsUser.SetInfo
Avatar billede lillbi Nybegynder
18. oktober 2007 - 14:45 #2
hmm.. det virker når jeg gør følgende:
adsUser.msNPAllowDialin = True
adsUser.userParameters = "m:                    d                            "

Hvor jeg har kopieret det som står i userParameters... hvad det betyder er jeg ikke klar over, så er der nogle som ved det må i gerne skrive. Det eneste jeg ved er at det er skrevet i unicode.
Men det virker dælme, men kun når man også sætter userParameters.
Avatar billede lillbi Nybegynder
24. januar 2008 - 16:45 #3
nå ingen svar så lukker jeg tråden.