Avatar billede cyaegha Nybegynder
16. oktober 2007 - 23:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ubuntu, tvkort , TDC-kabeltv, kanaler under 400MHz?

Hey Experter
Så har jeg fået mit Tv-kort(saa7134) til at køre under Ubuntu. Benytter TvTime, og tvtime-scanner til at finde kanaler.

MEN den fanger ikke noget under 400MHz. Var inde på den mystiske YouSee.dk for at se kanaloversigt. Og her er der noget info jeg ikke kan se hale i.

Her er overgangen:
tv-kanaler    Kanal  Frekvens    Info
NDR TV      S16      266.25  G,M,F
SBS NET     S30     375.25     G,M,F
Ekstrakanalen     S31     383.25     G,M,F
Kanal 5     K21     471.25     M,F
CNN Int            K24     495.25     M,F

Mit gæt er at jeg ikke kan se kanalerne under 400 pga. G.

Men hvad står G for?
Og hvordan kan jeg indstille mine kanaler? Når den nu ikke selv kan finde dem nytter det vel næppe at ændre min kanallistefil. (Skal lige have gættet havd den hedder...)
Avatar billede rask2 Nybegynder
17. oktober 2007 - 12:26 #1
er du sikker på at G ikke bare refererer til at denne kanal er inkluderet i Grundpakken = G
Mellempakken = M
Fuldpakken = F
Avatar billede cyaegha Nybegynder
17. oktober 2007 - 13:58 #2
Jo, det har du da ret i! I min søvndrukne tilstand igår, fangede jeg ikke den. For der står _ingen_ forklaring på deres side.

Kan nu stadig ikke se kanalerne.
Avatar billede rask2 Nybegynder
17. oktober 2007 - 14:50 #3
Og du er sikker på at yousee er din udbyder:-)

og fx ikke stofa!!
Avatar billede cyaegha Nybegynder
17. oktober 2007 - 14:56 #4
jepper, har net og tv fra tdc-kabel (webspeed)
Avatar billede rask2 Nybegynder
18. oktober 2007 - 17:06 #5
Hvor i landet bor du? Dette er jo ikke helt lige meget!!

Hvilket amt? (altså i gode gamle dage)
Avatar billede cyaegha Nybegynder
18. oktober 2007 - 18:07 #6
Fyn, Odense

Men det er nu ikke mit helt store problem, for kanalerne er der. I Win (iuVcr) har jeg alle kanaler, men bare ikke i Ubuntu (TvTime).
I TvTime benytter jeg tvtime-scanner, som søger i 40-900MHz, så den burde fange dem. Men hvorfor ikke...
Andre tv-programmer jeg har prøvet af har ikke været så nemme at gå til som tvtime, derfor rettet mod dette. Andre forslag modtages dog gerne.
Avatar billede cyaegha Nybegynder
22. oktober 2007 - 19:24 #7
tja, så er jeg ved at have fundet kornene, de er ikke af guld, men har noget der virker.
Fandt en liste over kort og tunere:
http://gentoo-wiki.com/HARDWARE_saa7134

Kortet er et Zolid, men det virker ikke når det er sat til det eneste Zolid-kort på listen. Har prøvet mig frem til 59. (ikke alle, tog fra websearches) og tuner 23.
Nu har jeg alle kanaler, men kortet dukker ikke korrekt op i dmesg, så der er lidt tilpasning.

Ellers er det at oprette/ændre
/etc/modprobe.d/options
/etc/modprobe.d/saa7134
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. november 2007 - 16:50 #8
tror dit problem er fejl opsætning af TVtime. Har selv et SAA7134, der virker med alle kanaler på skanderborg antenneforenings net (Dansk kabel TV = You see)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
18. august 2008 - 11:13 #9
>>cyaegha: hvad er det for et zolid tv kort du har?

jeg har nemlig også et Zolid (DVBT-210 kombi analog og digital) kort og det viste sig at det først fungerede korrekt med kernel 2.6.22-14 da kortet faktisk er et rebrandet Kworld DVBT-210

:)