Avatar billede celcius Nybegynder
16. oktober 2007 - 20:07 Der er 3 kommentarer

Connect til MSSQL med .NET C#

Jeg har hidtil kodet i ASP/PHP og forsøger nu at migrere til .NET. Jeg har læst lidt på det og det ser jo glimrende ud. Nu vil jeg så videre fra Windows forms og prompt applikationer - ud i den store verden.

Det er godt nok ikke nemt. Der er noget helt grundlæggende jeg ikke har styr på men jeg efter langvarig søgen har jeg ikke fundet løsningen - jeg kan simpelthen ikke connecte til min MSSQL database. Eller det kan jeg - i ASP - men ikke i .NET.

Her er hvad jeg roder med:
<script runat="server">
objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.Open "Provider=sqloledb; Data Source=ServerNavn; Initial
Catalog=DatabaseNavn; User Id=Brugernavn; Password=Adgangskode;"
</script>

Her er fejlmeddelelsen:
Compilation Error
...
Compiler Error Message: CS1010: Newline in constant

Hver gang det mislykkedes dør jeg en lille smule indeni...
Avatar billede arne_v Ekspert
16. oktober 2007 - 20:12 #1
Fejlen er fordi at:

objConn.Open "Provider=sqloledb; Data Source=ServerNavn; Initial
Catalog=DatabaseNavn; User Id=Brugernavn; Password=Adgangskode;"

er delt i 2 linier.

men du boer absolut ikke bruge ADO i ASP.NET !

For SQLServer boer du bruge SqlClient.
Avatar billede neoman Novice
16. oktober 2007 - 20:13 #2
Du kan da godt få lidt hjælp - men først må du lige give feedback til dem som har hjulpet dig før, og/eller lukke dine udestående spørgsmål, ellers er det vist ret ligemeget:

http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=celcius&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp

Hvis du ikke kan finde ud af det så læs her: http://www.expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2007 - 21:15 #3
celcius ??