Avatar billede jannikf Nybegynder
16. oktober 2007 - 19:37 Der er 1 løsning

TinyMCE Ajax savecontent

I forbindelse med at jeg netop er skiftet til TinyMCE-editoren er jeg støder jeg på en funktion jeg meget gerne kunne tænke mig.

Det jeg vil have hjælp til det er at skrive funktionen for ajaxkaldet, der gemmer indholdet til databasen. Jeg har før benyttet mig af den slags, men javascript er bestemt min svage side, og I er jo eksperter :).

På siden her: http://www.web.dreem.eu/admin/test.asp , kan i se at der er en editor. Selve kaldet af editoren gøres sådan her:

<script type="text/javascript">
tinyMCE.init({
    mode : "textareas",
    theme : "advanced"
});

function ajaxLoad() {
    var inst = tinyMCE.getInstanceById('content');

    // Do you ajax call here
    inst.setHTML('HTML content that got passed from server.');
}

function ajaxSave() {
    var inst = tinyMCE.getInstanceById('content');

    // Do you ajax call here
    alert(inst.getHTML());
}
</script>

Det er så her jeg meget gerne vil have at vide hvordan jeg gemmer indholdet i en database gennem "Insert into ...." i ASP.
Avatar billede jannikf Nybegynder
02. juli 2008 - 23:14 #1
Lukker. Fandt ingen løsning hvor jeg kunne bruge tinymce's AJAX kald, så valgte at benytte scriptcaulous' AJAX kald i stedet.