Avatar billede cone63 Juniormester
16. oktober 2007 - 15:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Multiskærm opsætning driller

Hej Experter,

Jeg har følgende opsætning:
Dell Latitude D820 i docking station tilsluttet en Xerox XA7-19i skærm.
Grafikkort: Nvidia Quadro NVS 110M, nyeste driver fra Dell 6.14.10.8313 / 83.13

Jeg har problemer med skærmene, jeg vil gerne have følgende opstilling:
Bærbar til venstre
Extern skærm til højre, primær skærm, extended dekstop

Det kan jeg sagtens finde ud af at sætte op, problemet er, at hver gang jeg enten slukker PC, undocker eller klapper låget i, så ændrer skærmopsætningen sig. Det er lidt forskelligt hvad der sker: går over til clone view, bytter rundt på højre/venstre, ændrer opløsning, ændrer opdateringsfrekvens, slukker den ene skærm, flytter rundt på ikoner.

Problemet opstår uanset om jeg bruger windows eller Nvidia kontrolpanel til at sætte skærmene.

Jeg er efterhånden ved at give op, så jeg er også klar på en løsning der hedder et script eller et lille program der lige sætter skærmene op når de er gået i skoven..

Håber der er en der kan løse dette...

Jeg giver 200 point da jeg er system udvikler og alligevel ikke kan løse dette (det kan vores interne it -afdeling heller ikke....)

Mvh
Cone
Avatar billede Jensen DK Novice
17. oktober 2007 - 07:03 #1
Det lyder som om at din PC. er defekt, den glemmer når du lukker låget, eller slukker. Har du stadig garanti på maskinen?
Avatar billede andreask Nybegynder
28. februar 2008 - 21:01 #2
Tror at det har noget at gøre med at pcen "glemmer" opsætnigen hvis ikke den eksterne skærm sidder i pcen når den tændes. Har selv brugt en bærbar og en stationær med to skærme og hver gang jeg har haft den ekstra skærm taget fra så har pcen ændre opløsningen og placeringen på skærmene. Kender desværre ikke et super trick udover at lade den sidde i. Det jeg vil sige med alt det her er at jeg tror ikke det er dit udstyr den er gal med. Har du prøvet at sætte skærmen i før du starter pcen ?
Avatar billede cone63 Juniormester
25. november 2010 - 20:09 #3
Lukker
Avatar billede Jensen DK Novice
26. november 2010 - 06:57 #4
Hvad endte det med?