15. oktober 2007 - 23:39Der er
10 kommentarer og 1 løsning
1) Forkortelse af If-sætning 2) Postnummer 3) Gem af modtagere
Hej
Man kan jo næsten følgen med i min udvikling (eller mangel på samme....;-).
1) Når min skabelon(er) åbner tester de om brugeroplysninger er tilstede på brugerens PC. P.t. har jeg følgende kode - men det giver i mit eksempel hele 6 If-sætninger. Kan det smart forkortes/eller bygges op på anden måde?
If GetSetting("EgneOplysninger", "Underskriver", "Initial") = "" Then Application.Run "BrugerOplysning" Else End If
2) Har kreeret en dialogboks, som lægger modtageroplysninger ind i skabelon(er) såfremt skabelonen skal bruge disse oplysninger. Når brugeren taster postnr ind - kan man så få word til at skrive bynavn? Mener at sådan liste er tilvalg i Excel.
3) Set på dette site (vist igen Wordhajen), at man evt. kunne gemme modtager oplysninger i xml-fil med henblik på at hente disse ind når man indtaster navn. Har nogen en god ide hertil.
Har set lidt på Outlook - for som det ser ud så understøtter word brugen af kontaktpersoner i word. Jeg kan dog se, at jeg/vi ikke har autorisation til globale/gruppekontaktpersoner - men kun egne kontaktpersoner. Dette kunne også være en løsning.
Beklager pointstørrelse. Har simpelthen ikke flere.
1. Er det nødvendigt at tjekke på alle 6 oplysninger? Sikrer du dig ikke, at brugeren rent faktisk udfylder alle oplysningerne, når de får vist dialogboksen første gang? Det vil jeg anbefale.
2. Jo, du kan godt få Word til det. Har du en postnummertabel i Excel? Bruger I KUN danske postnumre?
3. Jeg kan som udgangspunkt anbefale, at man benytter en public folder i Outlook til kontaktpersoner (af flere årsager). At man så kan kode Word op imod herefter er så bare en fordel :-)
1) Jeg sikre at de udfylder den første gang - Jo. Men de kan jo undervejs lave 'narrestreger'. Men jeg har p.t. lagt en kontrol ind på en enkelt - det er sådan set også okay - statistisk.
2) Nej, jeg har den ikke i Excel. Men den kan vel fås rundt omkring - så vidt jeg husker. Bruger kun danske postnumre
3) Desværre har vi ikke ikke sat outlook op til public folder - selvom det selvfølgelig er en 'let sag' - og enig i at det ville være det letteste. Men sådan er det ikke p.t. og jeg kan p.t. ikke fremskynde den proces. Selvfølgelig kan jeg vælge at sætte systemet op til at benytte den 'private' folder i Outlook!!! Men det er vel vanskeligt.
1. Du har ret i, at brugerne kan lave narrestreger undervejs, men det er vel ikke specielt sandsynligt, at de fjerner værdier i registreringsdatabasen? Ellers kan du lave dit tjek om til en procedure (skil den ad fra den anden del af koden) og send en parameter med på "Initial", "Navn" osv. Så har du proceduren én gang og kalder den 6 gange.
2. Kan garanteret gøres på mange måder. Hvad nu hvis du laver en VLOOKUP i Excel-filen med postnumre og så smider det postnummer, som brugeren indtaster, ind i din "slå-denne-værdi-op"? Aflæs derefter byen fra VLOOKUP-cellen og returnér det til tekstboksen med by. Eller også skal du indlæse både postnummer og by i en 2-kolonnet combobox (skjul kolonnen med postnummer, men lad postnummerkolonnen være BoundColumn) i dialogboksen - og denne kan så reagere på det nummer, som brugeren indtaster. Den sidste løsning har den fordel, at brugeren kan vælge by fra en liste uden at kende postnummeret (det kan den første ikke klare).
3. Kan jeg ikke rigtig hjælpe med, da jeg ikke har sat OL op herhjemme.
1. OK 2. Enig i mange metoder. Jeg kan sagtens sætte excelfil op til en opslagsfunktion. Men skal jeg forstå det sådan, at Excelfilen skal ligge et centralt sted. Filen åbnes og indtastet data i en dialogbox eller dokument(bogmærke) smides over i excelfilen og resultatet af opslagsfunktionen smides tilbage til wordfilen i dialogbox eller dokument(bogmærke). Excelfil lukkes igen.
Ja, filen skal ligge et centralt sted. Jeg vil anbefale dig at placere den samme sted som din Word-skabelon. Så kan du nemlig tjekke placeringen via ActiveDocument.AttachedTemplate.Path og strikke en fuld sti sammen til din postnummerfil.
Indtastet postnummer bør være i en dialogboks, ikke et bogmærke, som du risikerer, at brugeren overskriver (eller også gør din kode måske, hvis du ikke har håndteret det). Og ja, du har forstået "billedet" :-)
Det er generelt, fordi der er mange flere, der koder til Excel end til Word (mærkeligt, for man kan lave nogle ret gode ting til Word).
Men din idé med postnummeropslaget har reelt intet med Word at gøre. Der skal du jo have fat i Excel (godt nok fra Word af, men det er stadig Excel-funktionalitet).
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.