Avatar billede grippen Nybegynder
15. oktober 2007 - 23:24 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hostning af flere domæner

Hey.

Har siddet og gennemsøgt lidt i forummet, for at se om der var et indlæg med netop mit spørgsmål - men nej. Jeg bruger xampp på min server til at hoste mit eget site, Men nu skal jeg til at hoste lidt flere sites - Men til start bare 1 enkelt. Jeg har så siddet og søgt lidt på nettet og fandt frem til denne:

NameVirtualHost *:80

<VirtualHost *:80>
ServerName www.domain.tld
ServerAlias domain.tld *.domain.tld
DocumentRoot /www/domain
</VirtualHost>

<VirtualHost *:80>
ServerName www.otherdomain.tld
DocumentRoot /www/otherdomain
</VirtualHost>

Og den skulle så indsættes i httd.conf eller deromkring. MEN min httd.conf er mega lang! så ved ik lige hvor den skal indsættes?
Håber i kan hjælpe
Avatar billede skau Nybegynder
16. oktober 2007 - 10:06 #1
Det er ligegyldigt hvor du indsætter det - men hvis du kører apache2 vil jeg foreslå at du laver en fil til hver af dem og benytter a2ensite til at enable dem - så kan du (hvis det bliver nødvendigt) disable dem enkeltvist - desuden er det meget nemmere senere at finde domæne specifikke opsætninger.

Hvis du fortæller om du kører *nix eller windows kan jeg lige lave et eksempel til dig
Avatar billede grippen Nybegynder
16. oktober 2007 - 13:59 #2
Ehm, bruger de nyeste xampp. Så tror det apache2?... Men kører på en windows xp prof maskine.
Og jeg siger man tak fordi du gider at hjælpe mig :)
Avatar billede showsource Seniormester
17. oktober 2007 - 08:35 #3
du har garanteret flg. i din httpd.conf:

# Virtual hosts
#Include conf/extra/httpd-vhosts.conf

Udkommenter
#Include conf/extra/httpd-vhosts.conf

til
Include conf/extra/httpd-vhosts.conf

Og kik evt. her, ( et stykke nede af siden )
http://www.eksperten.dk/spm/799721
Avatar billede grippen Nybegynder
17. oktober 2007 - 14:07 #4
kigger på det så snart jeg er hjemme ;D !
Avatar billede grippen Nybegynder
17. oktober 2007 - 16:55 #5
mange tak showsource. smider du ikke et svar ?
Avatar billede showsource Seniormester
18. oktober 2007 - 08:42 #6
jo, bare husk skau også :O)
Avatar billede grippen Nybegynder
19. oktober 2007 - 22:05 #7
Hey Showsource.. Nu fik han endelig domænet og jeg sætter filerne op i apache, Men når man indtaster hans domæne, kommer man direkte ind på min side?

#
# Virtual Hosts
#
# If you want to maintain multiple domains/hostnames on your
# machine you can setup VirtualHost containers for them. Most configurations
# use only name-based virtual hosts so the server doesn't need to worry about
# IP addresses. This is indicated by the asterisks in the directives below.
#
# Please see the documentation at
# <URL:http://httpd.apache.org/docs/2.2/vhosts/>
# for further details before you try to setup virtual hosts.
#
# You may use the command line option '-S' to verify your virtual host
# configuration.

#
# Use name-based virtual hosting.
#
NameVirtualHost *:80

#
# VirtualHost example:
# Almost any Apache directive may go into a VirtualHost container.
# The first VirtualHost section is used for all requests that do not
# match a ServerName or ServerAlias in any <VirtualHost> block.
#

# KUN IP ADRESSE
<VirtualHost *:80>
    ServerAdmin din@mail.dk
    DocumentRoot "C:/xampp/htdocs"
    ServerName minIP
    ErrorLog "D:/apache/logs/ip-error_log"
    CustomLog "D:/apache/logs/ip-access_log common"
</VirtualHost>

# DOMAIN_1
<VirtualHost *:80>
    ServerAdmin din@mail.dk
    DocumentRoot "C:/xampp/htdocs"
    ServerName mitdomæne.dk
    ServerAlias www.mitdomæne.dk
##  ErrorLog "D:/apache/logs/domain_1.dk-error_log"
##  CustomLog "D:/apache/logs/domain_1.dk-access_log common"
</VirtualHost>

# DOMAIN_2
<VirtualHost *:80>
    ServerAdmin din@mail.dk
    DocumentRoot "C:/xampp/n/cms/php-files/"
    ServerName hansdomæne.dk
    ServerAlias www.hansdomæne.dk
##  ErrorLog "D:/apache/logs/domain_2.dk-error_log"
##  CustomLog "D:/apache/logs/domain_2.dk-access_log common"
</VirtualHost>
Avatar billede grippen Nybegynder
20. oktober 2007 - 02:06 #8
har klaret den :D