Avatar billede minimadsens Nybegynder
15. oktober 2007 - 17:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Parse error

Hej, jeg har den her hjemmeside, jeg har lidt problemer med den.

Nogen der kan fortælle mig hvad problemet ligger i, når den siger:

Parse error: syntax error, unexpected T_LOGICAL_OR in /customers/shax.dk/shax.dk/httpd.www/include/connection.php on line 2

- Tak
Avatar billede olebole Juniormester
15. oktober 2007 - 17:59 #1
<ole>

Ja, det har intet med MySQL at gøre. Det er en PHP-fejl i linje 2 i 'connection.php'. Prøv at udskifte evt. følsomme data (brugernavn og password) med X'er og så lad os se koden  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede minimadsens Nybegynder
15. oktober 2007 - 18:02 #2
<?
mysql_connect("xxxxxxxxx","xxxxxxx","xxxxxxxxx"); or die(mysql_error());
mysql_select_db("xxxxxx"); or die(mysql_error());
?>
Avatar billede olebole Juniormester
15. oktober 2007 - 18:03 #3
Du har to semikoloner for meget. Sådan i stedet:

mysql_connect("xxxxxxxxx","xxxxxxx","xxxxxxxxx") or die(mysql_error());
mysql_select_db("xxxxxx") or die(mysql_error());
Avatar billede minimadsens Nybegynder
15. oktober 2007 - 18:06 #4
Du er god .. :)

- Tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. oktober 2007 - 18:08 #5
semikolon foran or ??
Avatar billede olebole Juniormester
15. oktober 2007 - 18:28 #6
minimadsens >> Tak for points. At jeg kunne svare så hurtigt, skyldes nu ikke særlige evner. Som du kan se på arne_v's reaktion, var det en rigtig 'slemmert'  :)

Arne >> i følge gamle Albert, kan det jo betragtes fra flere 'ender'. Der er nok nærmere tale om 'or' efter et semikolon - altså at or-sætningen er klistret på efterfølgende ... formodentlig for at finde en eller anden fejl  ;o)