Avatar billede netpimp Nybegynder
15. oktober 2007 - 13:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udskriv XML fra PHP fil

Jeg har et ret simpelt script, som skal udskrive noget XML til slut.

Scriptet ser således ud:

<?php

if($sender) {
mail("min@e-mial.dk","SMS ring kunde op","Ring til: $sender","From: SMS Ring <min@e-mial.dk>") or die("email error");
print "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"iso-8859-1\"?>";
}
?>
<sms>
  <type>text/waplink</type>
  <cost>2</cost>
  <response>Tak for din SMS, vi ringer til dig snarest.</response>
</sms>

Det den skal slutte af med at udskrive i XML format er følgende:

<sms>
  <type>text/waplink</type>
  <cost>2</cost>
  <response>Tak for din SMS, vi ringer til dig snarest.</response>
</sms>

Lige nu skriver den bare det hele ud som tekst, hvordan får jeg den til at udskrive det som XML som den skal?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
15. oktober 2007 - 14:00 #1
Mon ikke det er fordi du skal lave en header('content-type: text/xml')? Browseren tror vel ellers det er et HTML-dokument.
Avatar billede barklund Nybegynder
15. oktober 2007 - 14:01 #2
header("Content-Type: text/xml");

:)

--
Morten Barklund
Avatar billede netpimp Nybegynder
15. oktober 2007 - 14:55 #3
Tak skal i have begge to, det var lige hvad der manglede. Så hvis i lige smider et svar, så får i nogle point :)
Avatar billede barklund Nybegynder
15. oktober 2007 - 15:38 #4
pidgeot kom jo først :)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
15. oktober 2007 - 16:53 #5
Værsgo :)