Avatar billede steinholtz Nybegynder
12. oktober 2007 - 16:26 Der er 3 kommentarer

Opsætning af kompleks baggrunds billede

Jeg er i gang med at lave en webshop som har en lettere kompleks baggrund. Se billede:

www.steinholtz.dk/iloop/mmusic.jpg

Det store grå felt er selvfølgeligt der hvor mit site/indhold er.
Det er altid centreret.

Hvordan programmerer jeg baggrunden?
Jeg kan ikke give z-index til den grå boks, så den ligger højere, da det jo kun virker med position: abolute, og det kan den ikke få, da den så ikke vil være centreret heletiden.

Any ideas? Jeg er blank.
Avatar billede kalp Novice
12. oktober 2007 - 16:34 #1
start med en div som har 100% height og width og læg baggrunden på den.
Avatar billede roenving Novice
14. oktober 2007 - 02:40 #2
Hurtig skitse (jeg har ikke adgang til mine biblioteker her, så det er ikke fuldt korrekt kode, bla. doctype !-)

<DOCTYPE html ... 4.01 TRANSITIONAL "http://...dtd">
<html>
<head>
<title>Mmusic</title>
<style type="text/css">
html,body{
  height:100%;
  background: #58c url(waves.jpg) center center;
}
#site{
  width:800px;
  height:100%;
  background: #555;
}
</style>
</head>
<body>

  <div id="site">

    <!-- Dit indhold -->

  </div>

</body>
</html>
Avatar billede steinholtz Nybegynder
15. oktober 2007 - 09:28 #3
Hej tak for svar men det er ikke helt det jeg søger.
Jeg kan ikke bare tage baggrunden som et stort billede, og smække det ind som bg i min body, da højre og venstre del er forskellige. Hvis man så ser sitet i en lavere opløsning end den som det store baggrundsbillede er lavet bliver højre del af billedet skåret af. Håber det gav mening. Lidt svært at forklare.