Avatar billede leasing Nybegynder
12. oktober 2007 - 08:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kopiering fra en tabel til en anden

Jeg har problemer med noget så simpelt som at kopiere alt fra en tabel over i en anden.
Det som jeg skriver er:
insert into tabel select * from tabelcashe

tabellerne er selvfølgelig identiske.
Håber der er nogen der er friske fra morgenstunden.
Avatar billede fennec Nybegynder
12. oktober 2007 - 08:34 #1
Det er sikkert identity der driller dig. Den kommer du uden om med "SET IDENTITY_INSERT". Det er vigtig at slå det fra igen...

Her er en kode jeg har brugt til at kopire data fra en Test database til Produktion, men den kan også bruges indenfor samme database. Du skal bare fjerne database delen ([MaxTest].[dbo])

SET IDENTITY_INSERT Airport ON;
INSERT INTO Airport(ID, iata, name, timezone, MeetText, advDataReq)
SELECT ID, iata, name, timezone, MeetText, advDataReq FROM [MaxTest].[dbo].[Airport]
SET IDENTITY_INSERT Airport OFF;
Avatar billede leasing Nybegynder
12. oktober 2007 - 08:38 #2
Jeg få ligeledes denne fejl:
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e14'

An explicit value for the identity column in table 'lf_ny_standardside' can only be specified when a column list is used and IDENTITY_INSERT is ON.
Avatar billede leasing Nybegynder
12. oktober 2007 - 08:41 #3
Dvs. jeg kan skrive således:
SET IDENTITY_INSERT tabel ON;
INSERT INTO tabel SELECT * FROM tabelcashe
SET IDENTITY_INSERT Airport OFF;
Avatar billede fennec Nybegynder
12. oktober 2007 - 08:51 #4
Du skal have alle columns på listerne. Du kan ikke bruge *

SET IDENTITY_INSERT ditTabelNavnHer ON;
INSERT INTO ditTabelNavnHer(kol1,kol2,kol3) SELECT kol1,kol2,kol3 FROM tabelcashe
SET IDENTITY_INSERT ditTabelNavnHer OFF;
Avatar billede leasing Nybegynder
12. oktober 2007 - 08:51 #5
Jeg har skrevet følgende sql-sætning, men den fejler stadig.
sqlstr = _
    "SET IDENTITY_INSERT "&sideTable&" ON " & _
    "INSERT INTO "&sideTable&" SELECT * FROM "&sideCacheTable&" " &  _
    "SET IDENTITY_INSERT "&sideTable&" OFF;"
Avatar billede leasing Nybegynder
12. oktober 2007 - 09:00 #6
Så er fejlen lavet, tak for hjælpen.
Giver du et svar.
Avatar billede fennec Nybegynder
12. oktober 2007 - 09:22 #7
.o) <-- One Eyed Jack