Avatar billede sbk-eraser Nybegynder
12. oktober 2007 - 03:13 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Markers på Googlemaps (JavaScript+JSON)

Jeg er ved at lave et Google Map, hvor jeg skal ha placeret nogle punkter.
Jeg har fulgt div. tutorials og guides rundt omkring, og er ved at lave en løsning med JSON fremfor XML.
Problemet består i at jeg ikke kan få mine markers til at komme frem på kortet.
Mine koder ligger på;
http://www.notsocrazyhorse.dk/index.html
http://www.notsocrazyhorse.dk/map.js
http://www.notsocrazyhorse.dk/points.json
Hvis nogen kan finde fejlen (eller fejlene), så er der 200 points og en helvedes bunke tak ;)
Avatar billede barklund Nybegynder
12. oktober 2007 - 09:23 #1
Din JSON er gal (giver javascript-fejl):

{"markers": [
{
  "point": new GLatLng(55.678988,12.537203),
  "eventName": "Arrangement 1",
  "eventDate": "Oktober 28 2009",
},
  "point": new GLatLng(55.681843,12.577629),
  "eventName": "Arrangement 1",
  "eventDate": "August 08 2007",
}
]}

Du mangler en start { og du har for mange kommaer:

{"markers": [
{
  "point": new GLatLng(55.678988,12.537203),
  "eventName": "Arrangement 1",
  "eventDate": "Oktober 28 2009"
},
{
  "point": new GLatLng(55.681843,12.577629),
  "eventName": "Arrangement 1",
  "eventDate": "August 08 2007"
}
]}

Det hjælper nok en anelse :)

--
Morten Barklund
Avatar billede sbk-eraser Nybegynder
12. oktober 2007 - 10:19 #2
Det virker sgu...
Ja, sådan kan det jo gå når man sidder til langt ud på natten.
Mange tak for hjælpen, smid et svar og du skal få dine point.
Avatar billede barklund Nybegynder
12. oktober 2007 - 10:26 #3
Finfin, men 200p er måske lige i overkanten - lad os dele :)
Avatar billede sbk-eraser Nybegynder
13. oktober 2007 - 03:28 #4
Som du vil, 100 point til dig og 100 point til mig...
200 point er måske overdrevet eftersom 60 point er angivet som "Svær", problemet er jo at jeg ikke har den fjerneste idé om problemet er let eller svært når jeg opretter spørgsmålet; hvis problemet var let, havde jeg jo selv fixet det (ud fra min standard), defor må spørgsmålet jo efter al logik være "svært", ligemeget hvad.
I det her tilfælde har jeg lavet en *.json ud fra tutorials, som jeg ikke ved om er korrekte, derfor kunne vi jo være ude i at hele json koden skulle omskrives, samt funktionerne i maps.js skulle redigeres
However.. Du skal ha tak for hjælpen