Avatar billede danm Nybegynder
12. oktober 2007 - 02:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Popup billede ved mouseonover event

Hej, jeg prøver på at lave et lille billede der popper op når brugeren kører musen henover en streng i mit gridview.
Jeg har set dem på andre sider, hvor billede og/eller tekst popper op når musen er over en streng, og følger efter når musen bevæger sig indtil den fjernes fra strengen igen.
Kan der laves et script til dette, evt i Java eller noget. Denne kan  jo så bagefter tilføjes til de forskellige rækker i gridviewet med attributes.add kommendoen (jeg bruger VB2005)
Avatar billede neoman Novice
12. oktober 2007 - 13:25 #1
Protected Sub GridView1_RowDataBound(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.GridViewRowEventArgs) Handles GridView1.RowDataBound
        Dim alertBox As String = "alert('"

        If (e.Row.RowType = DataControlRowType.DataRow) Then
            alertBox += e.Row.RowIndex.ToString
            alertBox += "')"
            e.Row.Attributes.Add("onclick", alertBox)
            e.Row.Attributes("onmouseover") = "highlight(this, true);"
            e.Row.Attributes("onmouseout") = "highlight(this, false);"
        End If

og
<script language="JavaScript" type="text/javascript">

function highlight(tableRow, active)
{
  if (active)
  {
  tableRow.style.backgroundColor = 'gold';
  }
  else
  {
  tableRow.style.backgroundColor = '#ffffc0';
  }
    </script>

så kan du brodere på den derfra
    End Sub
Avatar billede danm Nybegynder
14. oktober 2007 - 17:16 #2
Det er et meget godt script. Men hvilken kommando kan jeg bruge for at vise et billede?
Avatar billede danm Nybegynder
14. oktober 2007 - 19:02 #3
Ok, jeg fandt faktisk ud af det jeg ville ved at kigge i din kode, og google frem og tilbage i mange timer!
Hvis blot man havde vist lift før er når man kalder en funktion er det vigtigt at store og små bogstaver passer, og ikke ligesom min funktion ShowImage, jeg forsøgte at kalde med showimage og hele tiden fik fejlen et objekt var ventet.. )o=

Men smid endelig et svar som tak for starten.. (o=
Avatar billede neoman Novice
15. oktober 2007 - 10:40 #4
ok O: