Avatar billede napisok Nybegynder
11. oktober 2007 - 23:16 Der er 5 kommentarer

ingen forbindelse

Jeg har sat php52, postgresql 82 og iis 51 op på min pc. Når jeg kører phpinfo(). kan jeg se at der er forbindelse imellem php og pgsql databasen.

Men når jeg kalder den database jeg har oprettet kan jeg ikke få adgang til database, hvad kan fejlen være? Kode til db er :

$conn = pg_Connect("host=localhost port=5432 dbname=test user=postgres password=hest);
if (!$conn) {
echo "Der skete en fejl ved forbindelsen \n";
echo "til databasen.\n";
exit;}

printf("Forbindelsen med databasen lykkedes!");
pg_Close($conn);
Avatar billede arne_v Ekspert
12. oktober 2007 - 01:14 #1
Prøv:

$con = pg_connect("host=localhost port=5432 dbname=test user=postgres password=hest") or die(pg_last_error());

Et gæt kunne være at username er postgresql og ikke postgres.
Avatar billede napisok Nybegynder
13. oktober 2007 - 00:16 #2
nu har jeg prøvet det, men nu bryder det hele sammen. Har brugt flg vejledning til at opsætte php og iis : http://www.peterguy.com/php/install_IIS6.html#phpInstall. Har arbejdet med pgadmin III, og brugernavn og password er rigtigt nok
Avatar billede arne_v Ekspert
13. oktober 2007 - 02:38 #3
"nu bryder det hele sammen" ??

Den skulle gerne udskrive en fejlbesked som fortæller dig hvad der er galt !!
Avatar billede napisok Nybegynder
18. oktober 2007 - 21:42 #4
jubii nu virker php, postgresql og iis, tror jeg nok. Når jeg bruger din stump kode. Får jeg blank skærmbillede. Har testet at database, brugernavn og password er rigtig via pgadmin III. Hvor skal jeg fejlsøge.
Avatar billede napisok Nybegynder
25. oktober 2007 - 17:38 #5
øv